نامگذاری سالروز میلاد حضرت معصومه (س) به نام روز ملی دختران فرصتی برای نگاه به نیازهای دختران جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سال 1386 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اولین بار روزی با عنوان روز ملی دختران به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه (س) در تقویم ها ثبت شد، روزی که شایسته این نامگذاری بود.
یک جامعه شناس و استاد دانشگاه در این خصوص گفت: امروزه شاهد حضور گسترده دختران در مجامع علمی و اجتماعی هستیم و به تبع آن تعامل اجتماعی دختر هم افزایش یافته و این امر از برکات جمهوری اسلامی محسوب می شود.
دکتر مهشید سلیمانی افزود: دختران ایرانی با وجود غلبه بر مشکلات و حضور در جامعه، هنوز نتوانسته اند به جایگاه اجتماعی واقعی خود دست یابند، به طوری که حضور زنان در برخی از مشاغل در کشور پذیرفت نشده است.
وی، با بیان اینکه زنان در کسب تخصص های مختلف علمی، پزشکی و پژوهشی به طور چشمگیر فعالیت دارند اظهار داشت: باید در قوانین استخدامی بازنگری شود تا بتوان از زنان متخصص و تحصیل کرده بهره کافی را برد.
سلیمانی بیان کرد: بسیاری از خانواده ها به خاطر ذهنیت منفی اجازه فعالیت دخترانشان را در مشاغل خصوصی نمی دهند و از سویی دیگر کنترل چندانی بر این شرکت ها وجود ندارد و زنان نیز برای حضور در این شرکت ها امنیت فکری کافی ندارند.
این جامعه شناس تصریح کرد: باتوجه به افزایش فعالیت های اقتصادی در بخش خصوصی، مسئولان باید با افزایش نظارت بر فعالیت این بخش، محیط این شرکت ها را برای حضور بیشتر زنان مهیا کنند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امروزه دیگر نمی توان منکر جایگاه موثر دختران به عنوان قشری عظیم و اثر گذار در جامعه شد.
روح انگیز کرمی افزود: اگر دختران جامعه متوجه کارکردهای اساسی خود در جامعه شوند، می توانند با ارتقاء مهارت ها، در جامعه و در عرصه خانواده نقش مثبت و فعالی داشته باشند.
وی، نقش رسانه ها را در شناساندن الگوهای شخصیتی دینی مهم ارزیابی کرد و بر تولید محصولات متنوع فرهنگی برای معرفی الگوهای دینی برای جوانان تاکید کرد./س
برچسب ها: نیازهای ، دختران ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.