خبرگزاري ريانووستي در گزارشي نوشت: پس از سه روز مذاکرات تلفني با صدها تن از مقامات مخالف اقدام نظامي در سوريه ، دوگ لامبورن نماينده جمهوري خواه ايالت کلرادوي آمريکا اعلام کرد به قطعنامه پيشنهادي باراک اوباما درباره اقدامي نظامي محدود در سوريه رأي منفي خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري ريانووستي؛ "کاترين مورتنسن" مسئول روابط عمومي دفتر لامبورن گفت: پس از پايان تعطيلات روز سه شنبه زماني است که درخواست ها آغاز مي شود . مي توانم بگويم کمتر از دو درصد مردم از ما مي خواهند دست به اقدام نظامي در سوريه بزنيم.
 
او در مصاحبه با خبرگزاري ريانووستي گفت: مردم مي گويند ما در داخل کشور مشکلاتي داريم که بايد به آ‌نها توجه کنيم و اين کار طاقت فرسايي است.

مورتنسن گفت لامبورن در نطق راديويي صبح روز جمعه با مردي گفتگو کرد که مي گفت: من در افغانستان حضور دارم و ديگر نمي خواهم اينجا باشم.

در پايان اين گفتگو لامبورن - که پيشتر گفته بود در حال جمع آوري حقايقي درباره سوريه است - در گفتگو با شنوندگان راديو گفت قصد دارد به قطعنامه پيشنهادي اوباما رأي منفي دهد. 

ديگر دفاتر قانون گذاران آمريکايي  نيز مي گويند از زماني که اوباما در شنبه گذشته اعلام کرد از کنگره خواهد خواست حمله نظامي محدود عليه بشار اسد رئيس جمهور سوريه در واکنش به  حمله شيميايي ماه گذشته را تصويب کند، آماج درخواست ها براي دادن رأي منفي به اين پيشنهاد قرار گرفته اند.

"اليجا کونينگز" نماينده دموکرات از مريلند در مصاحبه با شبکه تلويزيوني ام اس ان بي سي گفت: مي توانم به شما بگويم که 99 درصد از درخواست هاي ارائه شده به دفتر من  اين است که به پيشنهاد اوباما رأي منفي دهم. 

جان مک کين سناتور جمهوري خواه از آريزونا - که در رقابت هاي انتخاباتي رياست جمهوري در مقابل باراک اوباما شکست خورد - در نشست اين هفته کميته روابط خارجي سناي آمريکا به پيشنهاد رقيب ديرينه خود رأي مثبت داد اما در نشست روز پنجشنبه ، از سوي مقامات خشمگين آريزونا با موج انتقادات مواجه شد. يکي از افراد حاضر در نشست آريزونا گفت: اين همان چيزي است که من درباره کنگره فکر مي کنم. آنها مشتي افراد بي فکر هستند. چرا به سخنان مردم گوش فرا نمي دهيد و از سوريه دور نمي مانيد؟ اين جنگ ما نيست.

به نظر مي رسد برخي از اين درخواست ها از کنگره تأثير گذار بوده است.

تام کول نماينده جمهوري خواه از اوکلاهما پس از چند روز گفتگو با رأي دهندگان اواخر روز پنجشنبه در پايگاه اينترنتي خود در بيانيه اي اعلام کرد به قطعنامه پيشنهادي باراک اوباما رأي منفي خواهد داد. او گفت اوضاع در سوريه ، جنگي داخلي است که آمريکا نبايد وارد آن شود.

او گفت: اين تنها نظر من نيست. اين نظر مردم آمريکاست که من نماينده آن ها هستم . اين نظري نيست که تنها مردم دو يا سه شهر خواهان آن باشند . در هر نشست عمومي يا خصوصي که شرکت مي کنيم با نظراتي مشابه مواجه مي شويم.

او افزود: من صداي مخالفت هاي آنها را شنيده ام و به نفع دخالت نظامي در سوريه رأي نخواهم داد.

مايکل گريم سناتور جمهوري خواه از نيويورک گفت نخستين واکنش من به عنوان يک کهنه سرباز نيروي دريايي پس از شنيدن اين خبر اين بود که در کنار رئيس جمهور بايستم و از حمله به سوريه حمايت کنم. اما گريم روز پنجشنبه اعلام کرد نظر خود را درباره دادن رأي مثبت درباره اقدام نظامي در سوريه تغيير داده است.

او در پايگاه اينترنتي خود در بيانيه اي اعلام کرد: از بسياري از مقامات شنيده ام که مخالف هر گونه اقدام يکجانبه در سوريه در زماني هستند زيرا که ما خود مشکلات بسياري در داخل کشور داريم. بنابراين، پس از مدت ها تفکر و بررسي متقاعد شده ام که حمله آمريکا عليه سوريه به نفع آمريکا نيست .

مت سالکون سناتور جمهوري خواه از آريزونا در بيانيه اي در پايگاه اينترنتي خود در توضيح مخالفت خود با حمله به سوريه اعلام کرد دولت اوباما در ارائه بحث هايي متقاعد کننده مبني بر اين که تحولات در سوريه تهديدي واضح براي آمريکا محسوب مي شود، ناکام بوده است و همچنين در ارائه تعريف درست از پيروزي نيز ناکام مانده است.

سالمون در گفتگو با رسانه هاي آمريکايي اعلام کرد درباره بحران در سوريه 500 درخواست و نامه به دفترش ارائه شده است که تنها دو مورد از آنها خواهان حمله و دخالت آمريکا در سوريه شده بودند. او پيش بيني کرد تلاش هاي اوباما در کنگره به شکست خواهد انجاميد.
برچسب ها: کنگره ، رای ، مخالفت ، سوریه ، جنگ ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار