يک منبع آگاه در سفارت ايران در افغانستان گفت: مسئولان امنيتي اعلام کرده‌اند که در حوادث صبح امروز(شنبه) در مقابل سرکنسولگري ايران در هرات، معترضين قصد آتش زدن سرکنسولگري ايران را داشته‌اند.

يک منبع آگاه در سفارت ايران در افغانستان در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به حمله برخي افراد به سرکنسولگري ايران در هرات، گفت: خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران اعلام کرده که بر اثر حمله صبح امروز(شنبه) شماري از افراد به سرکنسولگري ايران 5 نفر کشته شده‌اند.
 
وي ادامه داد: مسئولان امنيتي نيز اعلام کرده‌اند که اين رويداد  8 صبح امروز رخ داده و مهاجمين قصد آتش زدن سرکنسولگري ايران را داشته‌اند.
 
اين منبع آگاه تصريح کرد: از سوي ديگر سخنگوي پليس هرات اذعان داشته که افراد معترض، آشوب‌گر بوده و قصد غارتگري داشته و همچنين مجهز به سلاح سرد بوده‌اند؛ از سوي ديگر رئيس پليس هرات اعلام کرده که در جريان اين حمله يک نفر کشته و 4 نفر که گويا سرباز بوده‌‌اند، زخمي شده‌اند.
 
وي درباره علت اين حادثه اظهار داشت: هنوز خبر موثقي درباره علت بروز اين واقعه مطرح نشده، همچنين جزئيات اين رويداد رسانه‌اي نشده است.


 
اين منبع آگاه همچنين در رابطه با خاتمه يافتن اين جريان اعتراضي و آشوب‌گري مقابل سرکنسولگري کشورمان در هرات گفت: برخي خبرها حاکي از آن است که در اين درگيري‌ها تعدادي کشته و تعداد ديگري زخمي شده‌اند اما در دقيق‌ترين اخبار رسيده خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران اعلام کرده که تنها 1 نفر کشته و 4 نفر زخمي شده‌اند.
 


وي در پايان خاطرنشان کرد: به دليل آنکه ممکن است اعضاي سفارت ايران در كابل در جريان اين درگيري‌ها خود مورد سوء‌قصد قرار گيرند، اخبار اين جريان را از طريق خبرگزاري‌ها و پليس پيگيري مي‌کنند.



انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
زنده باد افغانستان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
کار عوامل استکبار بخصوص آمریکاست
-
sajjad
۱۱:۰۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
با این عملیات نشون دادن که سران مملکت ما باید یه تذکر جدی نه تنها به افغانستان (بلکه کشورهایی که دارن زیر سایه مردم ایران البته بدون توجه به نظر مردم ایران دارن زندگی میکنن) بدن که دیگه تکرار نشه .
Iran (Islamic Republic of)
Hamid
۰۸:۴۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
کار طالبان تروریسته
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۱:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
کار منافقین کوردل است
-
سعید
۰۱:۱۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
نمک خوردن و نمکدون شکستن !
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
باسلام ,متاسفانه دست ما ايرانيان نمك نداره وبه هر كشوري خدمت ميكنيم همين جواب رادريافت ميكنيم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۲
خيلي هم خوب! اينها هم براي ما شاخ شدند!
آخرین اخبار