کمپانی سونی جدیدترین مدل از سری تلفن همراه خود با نام Xperia Z Ultra را روانه بازار کرده و تیم تخصصی دریچه در این بخش به بررسی آن پرداخته است.

به گزارش تیم تخصصی دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ سونی با معرفی کردن این محصول به بازارهای جهانی باعث انفجار بزرگی در صنعت تلفن همراه شده و توانسته فاصله چشمگیری را با رقبای خود ایجاد کند.
قبل شروع بررسی اجازه بدید نامی که دریچه برای این محصول انتخاب کرده را به شما معرفی کنیم.
از آن جایی که اخیرا نام فبلت برای این دسته از محصولات برگزیده شده باید بگیم که این محصول چیزی بیشتر از یک فبت است و بیشر به تب فون شبیه است تا فبلت بدین ترتیب در این مطلب از نام تب فون برای این محصول استفاده کردیم.
خب طبق معمول در ابتدا، تیم با مشکلاتی هم برای بررسی مواجه بد که مهمترین مشکل گرفتن محصول از دستان آقای راحت تیم تخصصی دریچه بود. آقای راحت که شیفته محصولات دنیای فناوریه ، چندساعتی رو صرف بررسیشون(بازی کردن) می کنه و به همین خاطر خیلی سخت میشه این نوع محصولات رو از چنگش بیرون کشید.

طراحی منحصـــــــــــــــــــر به فرد

یکی از نکاتی که در نگاه اول توجه همه کاربران رو به خودش جلب میکنه شکل ظاهری یک محصوله که البته این تب فون به خوبی از عهده این کار برومده .



مهارت Sony در طراحی و توجه به جزئیات، با خطوطی تمیز و موادی ممتاز گامی به جلو برداشته است Sony Xperia Z Ultra با ابعاد ۵/۶در۲/۹۲در۴/۱۷۹میلیمتری  نازکترین گوشی تلفن هوشمند به شمار   میره . (اگر با این ابعاد محصولی پیدا کردین به ما هم بگید) وزن این مدل ۲۱۲گرم است که در مقابل ابعاد آن یک وزن قابل قبول می باشد. چرا که قسمت جلو و پشت دستگاه از شیشۀ آبدیده ساخته شده که با پانل OptiContrast™ سطحی یکپارچه را تشکیل داده. دور این مدل هم یک قاب فلزی نوآورانۀ یکپارچه که ظاهری خیره‌کننده از هر زاویه‌ای را ایجاد می‌کند، جای داده شده.



آقای متخصص که خیلی دقیق و وسواسیه گفت(آقای دقیق: دوست عزیز مثل اینکه شما بیشتر از ما جذب این تب فون شدی که شخصیت ها رو عوض کردی!!!)

ببخشید اشکال از راوی بود...
آقای دقیق گفت: این تلفن هوشمند همان طراحی تحسین برانگیز OmniBalance را که در Xperia Z و Tablet Z استفاده شده بود، دارد. یک طراحی منحصر به فرد که نمی توان ساده از کنار ان گذشت. یکپارچکی این مدل به قدریست که اگر پشت و جلو با علائمی مثل دوربین و لوگو تفکیک نمی شدن تشخیص خیلی سخت بود.


آقای متخصص مشغول یک تست عجیب بود که مورد توجه راحت قرارگرفت. متخصص تب فون رو زیر خاک کرد و حسابی اون رو خاک مالی کرد و بعد اون رو به زیر آب برد و با آرامش شروع به شستنش کرد. راحت که از این کار شکه شده بود جلو رفت و به متخصص گفت: داری خرابش می کنی؟؟
متخصص هم گفت: نگران نباش خراب نمیشه،  Xperia Z Ultra هم زیبا و هم بادوام است. این تلفن هوشمند با رتبه های تحسین برانگیز IP55 و IP58 نه تنها در برابر گرد و غبار مقاومه بلکه ضدآب هم هست که این به شما آزادی عمل استفاده از آن را در هر مکانی می‌دهد.



متخصص
در ادامه به بررسی جانمایی دکمه ها پرداخت و ادامه داد؛ وقتی از روبرو به این تب فون نگاه می کنید یک صفحه یکپارچه را می بینید که در بالای آن لوگوی همیشگی سونی و دوربین دوم جای خوش کرده اند. در سمت چپ این مدل محل ورودی microUSB که البته در زیر یک درپوش به خوبی جا نمایی شده و البته محل اتصال پایه شارژ این محصول قرار دارند. محل ورودی جک ۳٫۵ میلیمتری تغییر کرده و به لبه راستی رفته علاوه بر آن محل ورودی میکرو سیم و میکرو اس دی که آن دو نیز زیر یک درپوش جای داده شدند، کلید پاور و کلیدهای صدا نیز در همین قسمت تعبیه شده اند. در لبه بالایی و پایینی دستگاه چیزی را مشاهدی نمی کنید. بالاخره نوبت به قسمت پشت این دستگاه می¬رسد جایی که سونی همه زیبایی ها را به سرانجام رسانده است. در این بخش دوربین اصلی و البته لوگوی معروف سونی به خوبی قابل تشخیص هستن.



آقای راحت که حسابی محو صحبت های متخصص و دقیق بود ادامه داد: دوستان رو جعبش نوشته . Xperia Z Ultra در رنگ‌های مشکی، سفید و ارغوانی در دسترس خواهد بود.



به درون ســــــــــــــــلام کنید

رسیدیم به بخش مورد علاقه متخصص یعنی بخش سخت افزار.
متخصص گفت: این غول سونی از سخت افزاری قابل قبول و تغریبا دور از انتظار استفاده کرده، سخت افزاری که در کنار ابعاد و چهره، شما را از داشتن یک تبلت بی نیاز می کند.
Xperia Z Ultra مجهز به سریع‌ترین پردازشگر تلفن‌ هوشمند، پردازشگر Qualcomm Snapdragon 800 با HD voice، است که به همراه حالت ClearAudio+ و افزایش بلندی صدای Xloud متعلق به Sony، نه تنها سرعت و عملکردی متمایز را ارائه می‌کند بلکه صدا و کیفیت صوتی بی‌نظیری را فراهم می‌آورد. یک CPU 4 هسته ای با توان ۲٫۲ گیگاهرتز و البته ۲ گیگابایت رم و حافظه ۱۶ گیگابایت که بیش از نیاز شما خواهد بود.



آماده یک سفر طولانی باشید چراکه یک همسفر قدرتمند در کنار شماست. در تمام مدت یکصفحه نمایش بسیار خوب در مقابل دیدگان شماست یک نمایشگر ۶.۴ اینچی
with OptiContrast TRILUMINOS™ Display
با کیفیت Full HD که برای ارائه نهایت لذت دیدن فیلم  و سرگرمی است، با موتور پردازش تصویر X-Reality™ برای تجهیزات قابل حمل، بهره می‌برد. که البته میتوان آن را رقیب سرسخت صفحه نمایش Retina نام برد.




بهتون پیشنهاد میکنم برای نوشتن از مداد و خودکار دم دستتون استفاده کنید چون به لطف نمایشگری با پاسخگویی لمسی فوق‌العاده به همراه قابلیت تشخیص دستخط که با هر نوع مدادی سازگار بوده و همچنین با قلم‌های دیجیتال و برخی از قلم‌های معمولی سازگاری دارد (قلم‌های دیجیتال خازنی یا قلم‌های معمولی با نوک فلزی با قطر بیش از ۱ میلی‌متر)، همراهی ایده‌آل برای کسب و کار شماست. شما می‌توانید در حین تماس یادداشت‌ برداری کنید یا طراح کنید و حتی آدرس پستی طرف مقابل رو یاداشت کنید. بنابراین همیشه آمادۀ ثبت ایده‌ها به محض رخ دادن آنها هستید.






هنوز تمام نشده چرا که نوبت به چشم این هوشمند بی بدیل رسیده است. دوربین اصلی Z Ultra دارای یک ۸ مگاپیکسلی با Exmor-RS sensor و Full HD با قابلیت تصویر برداری HDR است.البته برای این ابر قهرمان انتظار دوربین قدرتمندتری را داشتیم. همچنین در جلوی دستگاه نیز یک دوربین ۲ مگاپیکسلی Full HD قرار گرفته است که برای برقراری تماس تصویری بسیار خوب است.

تا اینجای کار هم دقیق قانع شده بود و هم راحت تو ابرهای ایجاد شده بالای سرش همه چیز داشت!!
و اما در بخش نیرو ، سونی برای این مدل به سراغ یک لیتیوم یونی ۳۰۰۰mah رفته  که تغریبا دغدغه ها را برای ذخیره نیرو از بین خواهد برد. هرچند این باتری قابل دسترس نیست اما برای باتری نگران نباشید.
در تستی که در مورد باتری انجام دادم باید بگم سر بلند بیرون اومد.
ساعت 12.30 دقیق بامداد روز 5 شنبه این تب فون را در شارژ گذاشتم و پس از شارژ کامل اون رو بیرون کشیدم. ساعت 5 صبح راهی سفر شدم در راه کلی بازی کردم چون سفر حدود 5 ساعت طول کشید.چند تلفن هم زدم و حتی به مدت 1 ساعت جای اقای راحت رو خالی کردم(بازی کردم) و همینطور موسیقی. زمانی که رسیدم هنوز 75% شارژ داشت. در طول مدت زمان اقامت هم فیلم تماشا کردم و عکس انداختم و البته بازهم موسیقی. زمان بازگشت روز جمعه ساعت 15.30دقیقه ... هنوز 25% شارژ داشت.



اجازه بدید خیالتون رو راحت کنم یک باتری قدرتمند در دل تلفن هوشمند(تب فون) شماست.
راحت گفت: اینطور که گفتی خیلی راحت میشه از اون در طول روز بدون هیچ نگرانی از اتمام شارژ استفاده کرد. متخصص هم جواب داد: بله همینطوره حتی در زمانی که زیاد ازش استفاده می کنی حرارتی که تولید میکنه به هیچوجه نظر شما رو جلب نمیکنه.

برقراری یکـــــــــ رابطه خوب

روایت آقای دقیق؛
رابط کاربری همان رابط قدیمیست یک رابط دوست داشتنی و جمع و جور. Xperia Z Ultra  دستگاهی است که با آن نهایت تجربۀ سرگرمی ، تماشای فیلم‌ها، بازی کردن، خواندن کتاب‌ها و مرور وب را بدست خواهید آورد.
معماری امنیتی قدرتمند با پشتیبانی از چندین اشتراک که سریع و آسان تنظیم می‌شوند، که هم از اطلاعات شخصی و هم اطلاعات کاری شما به خوبی محافظت می‌کند.
سیستم عاملی که شرکت سازنده برروی این گوشی قرار داده است، اندروید 4.2 یا جلی‌بین است که از آخرین نسخه‌های اندروید به حساب می‌آید.



برنامه‌های کاربردی رسانه‌ای Sony، "WALKMAN”، Album و Movies، از طریق یک نقطۀ دسترسی یافتن محتوای آنلاین و آفلاین را با روش‌های جدیدی برای لذت بردن از محتوا و به اشتراک گذاری آن ها، امکان‌پذیر می‌سازند.
برنامۀ "WALKMAN” با بکارگیری موتور صوتی Sony و یکپارچه‌سازی با شبکه های اجتماعی  برای به اشتراک‌گذاشتن فایل های مورد علاقه  و همچنین یافتن موسیقی های جدید در دنیای وب است . البته با آن می توانید به تمام فایل های صوتی خود دسترسی داشته باشید.
برنامۀ Movies روش‌های تعاملی جدیدی را برای یافتن، مدیریت و نمایش محتوای فیلم فراهم می‌آورد و برنامۀ Album نیز یکپارچه‌سازی با سرویس PlayMemories Online2 را که به شما اجازه می‌دهد در هر کجا که هستید به طور آنی و آسان از طریق برنامۀ  Album به تمامی عکس‌های‌تان دسترسی داشته باشید، ارائه می‌دهد.
برنامۀ Sony Reader دسترسی یکپارچه به۲ Reader store را فراهم می‌آورد. بنابراین می‌توانید پرفروش‌ترین عناوین را دانلود کرده و از آنها لذت ببرید. این برنامه همچنین به شما اجازه می‌دهد کتاب‌هایی را که خریداری کرده‌اید با فرمت‌های پرطرفدار همگام‌سازی کرده و به خواندن آنها از همان صفحه ادامه دهید.
ودر آخر حالت Battery STAMINA با تشخیص زمانی که از نمایشگرتان استفاده نمی‌کنید و خاموش کردن خودکار عملکردهایی که با آنها نیازی ندارید در عین فعال نگه داشتن اعلان‌هایی که می‌خواهید،  به طور چشم‌گیری زمان آماده به کار تلفن هوشمندتان را تا چهار برابر یا بیشتر افزایش می‌دهد. به محض اینکه کلید روشن/خاموش را برای فعال کردن نمایشگر دستگاه فشار دهید، همه چیز دوباره فعال و روشن می‌شود.
در مجموع تلفن هوشمند  Xperia Z Ultra را می توان یک مهندس بی رقیب خواند چرا که هم از لحاظ سخت افزاری و هم از نظر ابعاد و استحکام  برای هر کاری می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

گزارش از: متخصص

برچسب ها: دریچه ، بررسی ، لایفوتک ، xperia ، z ultra
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
این گوشی رو دو ساله دارم.
از لحاظ اندازه به نظرم عالیه.ولی سنگینه.
دوربینش توی نور کم خوب نیست.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۰۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
سلام من یه گوشی glx sky دارم میخوام بفروشمش یه کیف هم روشه
خریدار میخوام
Germany
علی
۰۱:۲۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
با سلام . گوشیهای جدید سونی با امکانات بالاوکیفیت عالی رقیب سرسختی برای گااکسی اس4سامسونگ واپل وغیره شده ولی از نظر امکانات سخت ونرم افزاری به پای سامسونگ اس4 نمیرسه ایکاش به مقایسه این گوشی ها اقدام میکردید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
کیارش
۱۶:۲۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
خدا وکیلی دم سونی گرم واقعا همیشه کولاک بوده وهست.
باتشکر فراوان از شما.
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۶:۰۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
Sony sm ke har gooshi mizane aval mindaze to ab axc migire be khodesh dare hall mikone
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۳:۵۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
اول دم شما بعد دم سونی گرم مثل ابگرمکن نفتی