"باراك اوباما" رئيس جمهور آمريكا روز شنبه خطاب به اعضاي كنگره اين كشور اظهار داشت:امكان صرف نظر از آنچه كه در سوريه در جريان است وجود ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از سي ان ان: اوباما در نطق هفتگي راديويي خود گفت: ما نمي توانيم چشم خود را به روي تصاويري که از سوريه مشاهده کرده ايم ببنديم.

وي افزود: به همين علت من از اعضاي کنگره و دو حزب جمهوري‌خواه و دموکرات مي خواهم در حمايت از جهاني که مي خواهيم در آن زندگي کنيم و مي خواهيم براي فرزندان و نسل هاي آينده باقي گذاريم متحد شوند.

اوباما در نطق راديويي خود تاکيد کرد هدف از حمله به سوريه تنبيه کردن اسد است.

وي ادامه داد: اقدام سوريه نه تنها حمله اي مستقيم به عزت انساني بلکه تهديدي جدي عليه امنيت ملي ماست. به همين علت من هفته گذشته اعلام کردم به عنوان فرمانده کل قوا تصميم گرفته ام آمريکا اقدام نظامي عليه نظام سوريه انجام دهد.

با اين حال، اوباما تاکيد کرد: به اين علت، درصدد گرفتن موافقت کنگره با اين اقدام برآمدم که اگر ما همگي باهم اقدام کنيم،‌ کشورمان قوي تر مي شود و اقدام مان کارآمدتر خواهد شد.

اوباما در نطق راديويي هفتگي خود گفت: اين يک عراق يا افغانستان ديگر نخواهد بود . هر گونه اقدامي که ما انجام دهيم چه به لحاظ زماني و چه به لحاظ دامنه محدود خواهد بود و هدف از آن تضعيف توانايي سوريه در انجام دادن حمله شيميايي است.

اريک کانتور رهبر جمهوري‌خواهان در مجلس نمايندگان آمريکا گفت انتظار مي رود سناي آمريکا هفته آينده با حمله محدود به سوريه موافقت کند اما راي گيري در مجلس نمايندگان آمريکا در دو هفته آينده انجام مي شود.

کنگره آمريکا روز دوشنبه تشکيل جلسه مي دهد و اوباما نيز در نظر دارد روز سه شنبه سخنراني کند.

اما وي پيشتر اذعان کرده است متقاعد کردن نمايندگان کنگره براي حمايت از اقدام نظامي عليه رژيم سوريه کاري دشوار است.

بر اساس نظرسنجي روزنامه واشنگتن پست، 224 تن از 433 عضو مجلس نمايندگان با اقدام نظامي عليه سوريه مخالفند يا گرايش مخالف دارند. 184 نفر هنوز تصميمي نگرفته اند و تنها 25 نفر با اين حمله موافقند.

موجي از بدبيني نيز در ميان مردم آمريکا در خصوص حمله به سوريه ديده مي شود. نظرسنجي گالوپ نشان داد 51 درصد از آمريکايي ها مخالف حمله به سوريه هستند در حالي که 36 درصد با حمله به اين کشور موافقند. 

اين نظرسنجي نشان داد موج مخالفت با اقدام نظامي آمريکا در سوريه بسيار بيشتر از مخالفت ها در آستانه جنگ خليج فارس در سال 1991، جنگ کوزوو در سال 1999، جنگ افغانستان در سال 2001 و جنگ عراق در سال 2003 است.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار