پژوهشگران کشورمان موفق به دستیابی به پوشش چندمنظوره خوراکی برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی شدند.

فرشید سهیلی نجف آبادی پژوهشگر در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: پوشش خوراکی با بهره گیری از فناوری نانو خواص ویژه به ترکیب می بخشد، به طوری که خاصیت چسبندگی و در نتیجه پوشانندگی سطحی بر روی میوه ها و سبزیجات، خاصیت دفاعی در مقابل هجوم میکروارگانیسم ها و کنترل تنفس بهبود چشمگیری پیدا می کند.

وی افزود: خاصیت آنتی باکتریال پوشش به میزان زیادی افزایش پیدا کرده و مقاومت موثرتری در برابر رشد میکروارگانیسم ها از خود نشان می دهد، بنابراین طول عمر محصولات با استفاده از این پوشش بیشتر می شود.

سهیلی نجف آبادی تصریح کرد: پوشش خوراکی یکی از مهمترین و ایمن ترین روش ها جهت حصول افزایش طول عمر نگهداری در عین حفظ کیفیت محصولات کشاورزی است و از طرف دیگر جلوگیری و کنترل ضایعات پس از برداشت میوه ها و سبزیجات در کشور ایران به عنوان یک نیاز اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از استفاده این پوشش حفظ رطوبت میوه جهت حفظ تازگی، شادابی و تردی داخلی میوه، کنترل تنفس میوه، کندکردن روند پیری در میوه و کنترل فرآیند رسیدن در میوه است که همگی این فاکتورها عواملی برای افزایش طول عمر میوه در هنگام جابجایی، حمل و نقل و انبارداری با حفظ کیفیت مناسب برای میوه است./ع2

برچسب ها: کشاورزی ، ضایعات ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار