استاد مجاهدي در اين ديدار بيان كردند: قلمرو موضوعي شعر ديني در زبان فارسي حدود 1100 سال سابقه دارد و در اين خصوص پيشينه مكتوب به صورت سند وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، وي گفت: در صده سوم در قم 40 شاعر شيعي زندگي كرده اند كه به هر دو زبان فارسي و عربي مسلط بوده اند و اين افراد از دوستداران سرسخت اهل بيت (ع) مي باشند.
در ادامه اين ديدار آيت الله ميلاني ضمن تشكر از حضور كانون مداحان استان قم سخنان استاد مجاهدي را بسيار تخصصي مطرح نمود و در ادامه بيان كرد: در شعر استعارات، كنايات و اقسام كلمات فراوان است و اين موارد از محسنات شعر شمرده مي شود.
ايشان ضمن اشاره به اشعار حافظ افزود: در اشعار حافظ از مي بسيار سخن گفت ه شده است ولي اين الفاظ بر معناي حقيقي خود نيست و براي ان الفاظ معناي خاصي در نظر گرفته مي شودو اصطلاح است.
وي افزود: برخي از اساتيد فقه همانند ميرزا كاظم تبريزي با توجه به اشعار بعضي از شعرا گفته است اگر قرار باشد تمامي الفاظ را به معناي حقيقي مطرح كنيم بايد تمام شعرا را متهم به فسق و فجور نماييم.
آيت الله ميلاني در ادامه گفت: اشعاري كه بعضي از شعرا در حجت اهل بيت (ع) سروده اند و داراي كلمات فوق باشد و منظور معناي لغوي باشد كفر است و طبق آيات و روايات ائمه اطهار عبد خداي متعال مي باشند، شريك خدا نيستند و بايد بدانيم خلقت ما به دست او است و تمام شئون موت ما به دست او است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.