روزنامه لس آنجلس تايمز نوشت اروپا با لغو تحريم چند شرکت ايراني به آمريکا ضربه زد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، اين روزنامه آمريکايي امروز در پايگاه اينترنتي خود در مقاله اي به قلم هنري چو نوشت دادگاهي در اروپا تحريم هاي اتحاديه اروپا را بر ضد چند شرکت ايراني لغو کرد و با اين اقدام ضربه اي به تلاش هاي غرب و آمریکا وارد کرد.
دادگاه عمومي اروپا از اتحاديه اروپا به علت تکيه کردن بر ادله ناکافي و ناقص براي اعمال محدوديت بر گروهي از شرکت هاي مالي، صادراتي و عمراني ايران انتقاد کرد. اين شرکت ها براي قرار گرفتن نامشان در فهرست سياه اتحاديه اروپا که موجب توقف فعاليت هاي تجاري آنها در اروپا و مسدود شدن سرمايه هاي آنها شده بود درخواست تجديد نظر کرده بودند.
 اقدام اخير دادگاه اروپا در لغو تحريم هاي هفت شرکت و افراد ايراني مي تواند منادي موفقيت و احقاق حق برای تحریم های غیرمنصفانه علیه ایران باشد . 
کاترين اشتون، ديپلمات بلند پايه اتحاديه اروپا روز جمعه در سفر به ليتواني گفت در هفته هاي اخير سه مرتبه با محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران تماس داشته است. دکتر روحاني، وزارت امور خارجه ايران را مسئول مذاکرات هسته اي با اتحاديه اروپا و آمريکا کرده است.
اشتون گفت: ما آماده ايم به سرعت مذاکرات را آغاز کنيم. ما پيشنهادهاي خوبي دريافت کرده ايم و هميشه مايل به شنيدن پيشنهادهاي خوب ايران هستيم و واقعا مي خواهيم به سرعت اين مشکل را حل کنيم.
وي افزود سعي مي کند در زمان ديدار با ظريف در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل در اواخر اين ماه، تاريخي براي مذاکرات تعيين کند.
برچسب ها: بین الملل ، ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار