به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «سام افشار» افزود: در ساخت یک بازی باید به مهم ترین نرم افزارهای مناسب نقاشی دیجیتال، تفاوت ها و تمایزهای تکنیکی نرم افزارهای نقاشی دیجیتال و با توجه به زمینه کاربردی آنها برای اجرای یک نمونه در نرم افزاهای یادشده و دریافت ملموس از نمابرها پرداخته شود.
طراح بازی و مدرس دانشگاه توضیح داد: نقاشی دیجیتال به عنوان شاخه ای از هنرهای دیجیتال زمینه وکاربردهای گوناگونی پیدا کرده است.
وی یادآورشد که از جلوه های ویژه، پویانمایی و بازی به مثابه شاخه ای از هنرهای زیبا در این حوزه نرم افزارهای مختلفی متناسب با پلتفرم وجود دارند.
افشار با بیان اینکه زمینه و طراحی کاراکتر از عوامل مهم تولید یک بازی موفق است، افزود: برای ارایه کاری جذاب و تکنیکی می بایست از خلاقیت و استعداد در طراحی و شناخت دقیق نیاز مخاطب بهره برد.
این طراح و بازی ساز استفاده صحیح از الگوهای موجود در طراحی و بهره گیری از تکنیک در جهت اجرای دقیق برای طراحی و کاراکتر سازی را اساسی خواند. /ح