رییس اداره‌ی محیط زیست شهرستان سقز با بیان این‌که آب رودخانه‌های شهرستان سقز کاملاً خشک شده است و این وضعیت سبب گرفتار شدن شمار فراوانی از ماهیان این رودخانه‌ها در آبگیرها شده است، گفت: با تلاش پرسنل اداره‌ی محیط زیست، شیلات و تعاونی صیادان هفته پیش، بیش از 150 هزار قطعه ماهی و بچه ماهی از آبگیر این رودخانه‌ها جمع‌آوری و با خودروهای مخصوص که دارای امکانات اکسیژن‌دهی به داخل آب هستند به سد شهید کاظمی این شهرستان انتقال داده شدند.





قادری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استانها باشگاه خبرنگاران، منطقه‌ی کردستان، افزود: امسال با توجه به کاهش نزولات آسمانی، آب رودخانه‌های شهرستان خشک شده است و تنها در آبگیرهای این رودخانه‌ها آب وجود دارد که آن هم به علت آلوده بودن آب به علت راکد ماندن آب این آبگیرها، احتمال تلف شدن ماهیان وجود دارد که برای نجات آنها نسبت به جمع‌آوری ماهیان تا حدود زیادی اقدام شده است و این روند ادامه دارد.

وی در ادامه از روستاییان و صیادان خواست از صید این ماهیان و بچه ماهیان گرفتار که ذخیره‌ی این رودخانه‌ها هستند، خودداری تا ان‌شاءا... با بارش باران این رحمت الهی رودخانه‌ها جان دوباره گرفته و سبب نجات ماهیان گرفتار شود.

رییس اداره‌ی محیط زیست شهرستان سقز خاطر نشان کرد: با همکاری ادارات نامبرده عملیات نجات ماهیان کماکان ادامه دارد و این اداره از همه‌ی کسانی که خواهان کمک به نجات ماهیان هستند دعوت به همکاری می‌کند و در صورت تمایل می‌توانند به اداره‌ی محیط زیست شهرستان سقز در جنب اداره‌ی بازرگانی قدیم مراجعه کنند. /ش
برچسب ها: عملیات ، نجات ، ماهیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.