استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: بدون توجه به مزیت‌های اقتصادی یک منطقه نمی‌توان در امر تولید و کارآفرینی موفق عمل کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ بهنام آزادی امروز در دوره آموزشی مبانی علم اقتصاد که به همت اتاق بازرگانی در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت:‌ در تمام دنیا اقتصاددانان و محققان سعی می‌کنند در وهله اول برجستگی‌های اقتصادی یک منطقه را شفاف،‌ دقیق و روشن معرفی کرده و بشناسانند تا براساس آن سرمایه‌گذاری‌های لازم صورت بگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد استان اردبیل تصریح کرد: ما در هر مؤلفه اقتصادی بدون توجه به مزیت‌ها و حتی برخی محدودیت‌ها نمی‌توانیم به بارور شدن بسترها و زمینه‌های اقتصادی کمک کنیم که لازم است در این زمینه سرمایه‌گذاران به معرفی این ظرفیت‌ها همت کرده و بسیاری از ظرفیت‌های راکد مانده را فعال کنند.

وی خاطرنشان کرد: ‌خروج از بن‌بست تولید و رکودی که متوجه واحدهای تولیدی ما می‌شود توجه به مزیت‌ها و امکانات تولیدی و بارور شدن مؤلفه‌های اقتصادی صحیح است که می‌تواند بیش از هر زمان دیگر به تقویت این امر مهم و اساسی کمک کند.

آزادی در ادامه افزود: در کنار توجه به این مزیت‌ها باید جلب و جذب سرمایه‌گذاران را نیز یک موضوع اساسی بدانیم و یکی از ضروریت‌های توسعه استان نیز در کنار توجه به امکانات و منابع قابل اتکا و بهینه توجه جدی به امر جذب سرمایه‌گذاران است.

وی در ادامه بیان کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه صنعت، معدن و تجارت با مشکلاتی روبه‌رو شده که ضرورت دارد با تدبیر کارشناسی زمینه و بستر مناسب سرمایه‌گذاری را بهتر و شایسته‌تر فراهم کنیمز/.

برچسب ها: اردبیل ، توجه ، به ، مزایای ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.