رئیس پایگاه انتقال خون نیشابور گفت: در مرداد ماه یک هزار و 150 واحد خون در نیشابور تولید شد که دو سوم آن به مشهد ارسال شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمد صادق مروی، افزود: دو سوم خون اهدایی مردم این شهرستان پس از تامین نیاز سه بیمارستان نیشابور به مشهد ارسال شد.

وی اظهار داشت: خون تولیدی مذکور مورد استفاده زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) قرار گرفته است.

این مقام مسئول محلی تاکید کرد: نیشابور به لحاظ تعداد اهداکننده مشکلی ندارد اما در عین حال برای تبلیغات باید دائماً هزینه کرد.

مروی با یادآوری اینکه هفت سال است که اتوبوس خونگیری را به هیچ کجای نیشابور اعزام نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: چون همیشه نیاز نیشابور در همین پایگاه ثابت تامین می‌شده، نیازی نبوده که اتوبوس از مشهد به این شهرستان اعزام شود.

وی اضافه کرد: پایگاه نیشابور دارای تجهیزات مناسبی چون تخت‌های اتوماتیک است و تمام داوطلبان در همین پایگاه ثابت خون‌گیری می‌شوند.

نامبرده با اشاره به اینکه شش پایگاه انتقال خون در مشهد فعال است، گفت: پنج پایگاه نیز در شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه،  قوچان و گناباد مشغول فعالیت هستند.

مروی در خصوص تغییرات مدیریتی احتمالی در این حوزه در نیشابور  پاسخ داد: عزل و نصب‌ها در این تشکیلات فنی، تحت تاثیر فضای سیاسی نیست و چون دارای زحمت زیاد و حقوق کم است کسی برای گرفتن این سمت تخصصی و خدماتی، سینه چاک نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پرسنل ما با وجود شرایط استخدام قراردادی، چیزی از کارشان کم نگذاشته‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.