بر اساس رویای صادقه ی مرحوم آیت الله سید محمود مرعشی نجفی از طرف معصومین به این بانو کریمه اهل بیت اطلاق شد.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، بسیاری از افراد که ذوق و عطش بقیع در وجودشان شعله می زند به امید این که حتی از دور و در کنجی به دیوار بقیع تکیه بزنند و چند لحظه ای با بانوی بی نشان و خدایش نجوا کنند راهی نزدیک تر از آن را در پیش می گیرند...

قم قطعه ای از بهشت که خاکش با قدوم فاطمه معصومه رنگ و بوی دیگر گرفت اما چرا آنان که قصد زیارت حضرت فاطمه الزهرا (س) را دارند به سمت قم روانه می شوند و چرا به حضرت معصومه (س) " کریمه اهل بیت" می گویند؟

مرحوم  آیت الله سیدمحمود مرعشی نجفی بسیار علاقه مند  به زیارت حضرت زهرا(س) بودندو در پی آن بودند که  که به هر صورتی، مدفن ایشان را بیابند و از نزدیک زیارت کنند  برای رسیدن به  این مقصود، ختم مجرّبی انتخاب کرده، چهل شب به آن مداومت نمود. شب چهلم بعد از انجام ختم و توسل فراوان استراحت کرده در عالم رؤیا به محضر مقدس امام باقر یا امام صادق ـ(ع) مشرف شد.(6)
امام ـ علیه السلام ـ به ایشان فرمود: «علیک بکریمة اهل البیت» «به دامان کریمه اهل بیت چنگ بزن» ایشان به تصور اینکه منظور امام ـ علیه السلام ـ از «کریمه اهل بیت» حضرت زهرا ـ سلام الله علیها ـ است، عرضه داشت: «بلی قربانت گردم من نیز این ختم را برای همین گرفتم که محل قبر شریف آن حضرت را به صورت دقیق تر بدانم و به زیارتش مشرف شوم.

 امام ـ علیه السلام ـ فرمودند: «منظور من قبر شریف حضرت معصومه در قم است.»  و سپس فرمودند: خداوند به جهت مصلحت هایی اراده فرموده است که محل قبر حضرت زهرا (س) برای همیشه از همگان مخفی بماند و لذا قبر حضرت معصومه را تجلی گاه قبر شریف حضرت زهرا(س) قرار داده است.


خداوند متعال هر جلال و ضرورتی که برای آن قبر شریف بر قبر مطهر حضرت معصومه قرار داده است.

مرحوم مرعشی نجفی پس از این رویای صادقه  رخت سفر به سمت ایران را بربست و با بیمه اعضای خانواده اش نجف اشرف را به قصد زیارت کریمه اهل بیت ترک کرد.

فرزند ایشان نیز سید شهاب الدین مرعشی نجفی حدود نود سال پیش به قم آمد و اکنون در حرم حضرت معصومه دفن شده است.

بر اساس رویای صادقه آیت الله مرعشی نجفی از طرف معصومین به این دو بانوی جهان کریمه اهل بیت اطلاق شد./ف

برچسب ها: کریمه ، مرعشی ، فاطمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار