مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در حال حاضر هشت پایگاه امداد و نجات جاده ای در محورهای مواصلاتی استان یزد فعال است و در صدد اخذ مجوز چهار پایگاه دیگر در محورهای پرتردد و حادثه خیز استان هستیم

به گزارش خبرگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

يزد - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در حال حاضر هشت پایگاه امداد و نجات جاده ای در محورهای مواصلاتی استان یزد فعال است و در صدد اخذ مجوز چهار پایگاه دیگر در محورهای پرتردد و حادثه خیز استان هستیم.

حمید پارسائیان، در مراسم بهره برداري از ساختمان پايگاه امداد جاده اي غزال سياهكوه اردكان با بیان اینکه به دلیل وسعت و پراکندگی شهرستان اردکان سه پایگاه امداد جاده ای در این شهرستان مستقر است، اظهار داشت: برای احداث ساختمان پایگاه امداد و نجات جاده ای غزال سیاهکوه 280 میلیون تومان هزینه شده که برای محوطه سازی و تجهیز کامل آن 200میلیون تومان دیگر اعتبار نیاز است.

تماينده مردم اردكان در مجلس نيز در اين مراسم با اشاره به اهمیت راه‌اندازی پایگاه‌های امداد و نجات جاده ای هلال احمر براي خدمت رسانی به مسافران در جاده‌ها و ابراز خرسندی از استقرار پایگاه غزال سیاهکوه در مسیر پرتردد اردکان - چوپانان اظهار داشت: افزایش ایمنی و پوشش حوادث جاده‌ای و کمک به مصدومان امری حساس است و  هرچه سرعت امداد رسانی بیشتر باشد، احتمال نجات جان افراد در معرض خطر نیز افزون تر خواهد شد.محمدرضا تابش، همکاری مکمل گونه دستگاه‌های دخیل ایمنی جاده‌ها نظیر هلال احمر، اورژانس، راهداری و پلیس راه در اندیشیدن تدابیر قبل و بعد از وقوع حادثه و مدیریت صحنه حادثه را در ارتقاء ایمنی و ترانزیت جاده ای و سلامت مردم مهم برشمرد و ظرفیت بالای سازمانی و عملیاتی جمعیت هلال احمر با بهره‌گیری از توان اعضای و داوطلبان را ممتاز عنوان كرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین خواستار تامین تجهیزات مورد نیاز و نیروی انسانی لازم برای پایگاه‌های امداد جاده‌ای شهرستان اردکان شد و بر اجرای دوره‌های آموزشی متناسب با ماموریت‌های محوله با هدف افزایش توانمندی اعضای هلال احمر تاکید کرد.

تابش همچنین ضمن تقدیر از خدمات دکتر فقیه، انتخاب دکتر فرهادی از سوی شورای عالی هلال احمر برای تصدی ریاست جمعیت هلال احمر کشور را به فال نیک گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر اردکان نيز ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای این جمعیت در شهرستان اردکان گفت: سال گذشته 90 حادثه جاده ای در محورهای مواصلاتی اردکان داشته ایم که اين حوادث  178مصدوم و 37 کشته داشته است.

هر هفته دو حادثه در محورهاي اردكان رخ داده است

جواد کمال آبادی با بیان اینکه به طور میانگین هر هفته دو حادثه در محور های اردکان اتفاق افتاده است، اهمیت کار امدادرسانی در این شرایط را یادآور شد و به برگزاری کارگاه‌های آموزشی امداد و نجات برای بالابردن آمادگی این نهاد و فرهنگ سازی در این زمینه اشاره کرد.

فرماندار اردکان نیز در سخنانی با تشکر از دست اندرکاران ساخت این پایگاه، آمار تصادف در بعضی از محورهای مواصلاتی بخصوص محور اردکان - طبس را بالا ذکر کرد و خواستار تجهیز پایگاه امداد جاده ای خرانق شد.

احمد کمالی، استقرار ایستگاه های آتش نشانی در کنار پایگاه های امداد و نجات جاده ای را ضروری و آن را موجب کاهش حوادث تلخ جاده ای دانست.

پایگاه امداد و نجات جاده ای غزال سیاه کوه در محور اردکان – چوپانان در زمینی به مساحت 9هزار مترمربع و زیربنای 380 مترمربع در مدت 15 ماه احداث شد و به بهره برداری رسید./ز
برچسب ها: پایگاه ، جاده ایی ، امداد ، و ، نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.