امام جمعه نمین گفت: آمریکا به منابع ملی و ذخایر نفتی خاورمیانه چشم دوخته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام علی رحیمی در خطبه های این هفته نماز جمعه نمین افزود: تمام تلاش آمریکا در حمله به کشورهای منطقه همچون عراق و افغانستان در سال های گذشته و حالا سوریه به همین منظور است و آمریکا برای دستیابی به قدرت جهانی خود را نیازمند دستیابی به ذخایر نفتی و منابع ملی خاورمیانه می داند.

وی اظهارات باراک اوباما در مورد انتظارش برای کسب اجازه از کنگره این کشور برای حمله نظامی به سوریه را خنده دار دانست و گفت: درست است که سازمان ملل در اختیار آمریکا است اما مجلس هیچ کشوری این حق را ندارد که حقوق بین الملل را نادیده گرفته و اجازه حمله نظامی به کشوری دیگر را صادر کند.

حجت الاسلام رحیمی افزود: اگر مردم و ارتش سوریه به مقاومت و پایداری خود ادامه بدهند و از هم اکنون مناطق مورد هدف خود را برای تقابل در صورت اتفاق حمله نظامی مشخص کنند آمریکا به هیچ وجه وارد جنگ و حمله نظامی با این کشور نخواهد شد.

او افزود: هدف آمریکا از راه انداختن جنگ روانی و هیاهوی حمله نظامی به سوریه ایجاد وحشت در بین مردم و تضعیف روحیه ارتش و نظامیان این کشور برای ایجاد زمینه برای پیشروی سلفی ها در سوریه است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.