واکنش آلن اير به انتقال پرونده هسته‌اي به وزارت امور خارجه:

اگر تهران راه تعامل را برگزیند، واشنگتن را شریکی مشتاق خواهد یافت

آلن ایر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در واکنش به انتقال مسئولیت مذاکرات هسته‌ای از شورای عالی امنیت ملی ایران به وزارت خارجه، اظهار داشت اگر تهران راه تعامل را برگزیند، واشنگتن را شریکی مشتاق خواهد یافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "آلن ایر"، در پاسخ به رادیو فردا وابسته به سازمان جاسوسي آمريکا(سيا) که نظر وی را درباره انتقال مسئولیت مذاکرات اتمی به وزارت خارجه ایران جویا شده بود، مدعي شد: ما این گزارش‌ها را دیده‌ایم و بار دیگر تأکید می‌کنیم که امیدواریم دولت ایران با ما و آژانس برای رسیدن به یک راه‌حل دیپلماتیک به مسئله برنامه هسته‌ای تعامل کند.

آلن ایر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در ادامه در مورد این تغییر گفت: ریاست جمهوری دکتر روحانی به ایران فرصت می‌دهد تا نگرانی‌های جامعه جهانی در مورد برنامه هسته‌ای ایران را برطرف کند و اگر دولت جدید تصمیم بگیرد به طور جدی تعامل کند جهت انجام تعهدات بین‌المللی‌اش و رسیدن به یک راه حل صلح‌آمیز، در آن صورت آمریکا را شریک مشتاق خواهد دید.

در همین حال روز جمعه محمدجواد ظریف با کاترین اشتون تلفنی گفت‌وگو کرد، ظریف گفت: در صحبت امروز با خانم اشتون تأکید کردم اگر این اراده سیاسی روشن شود و آمادگی لازم برای حل مسئله به این شکل که حقوق ایران رعایت شود وجود داشته باشد و آنها آماده باشند ما هم آماده‌ایم که این اقدام را انجام دهیم.

به گفته وزیر خارجه ایران قرار است وی و خانم اشتون در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برای پیگیری مذاکرات رایزنی کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آلن ایر ، ایران ، تعامل ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار