محافل سياسي عراق درباره تجاوز نظامي احتمالي آمريکا به سوريه هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  شبکه تلويزيوني الميادين ،به گزارش اين شبکه، قرار است نوري المالکي نخست وزير، جلال طالباني رئيس جمهور، اسامه النجيفي رئيس پارلمان و مسعود بارزاني رئيس اقليم کردستان عراق نشست فوق العاده اي را درباره بررسي پيامدهاي تجاوز احتمالي به سوريه بر عراق برگزار کنند. مقامات سياسي اين کشور از ارتباط روشن انفجارها در بغداد و تحولات جديد در سوريه سخن گفتند.
محمد کريم خبرنگار اين شبکه در بغداد در گزارشي در اين زمينه افزود: کميته روابط خارجي پارلمان عراق تاکيد کرده است خشونت هاي کنوني در سوريه به عراق سرايت کرده است و با تجاوز احتمالي آمريکا به سوريه ممکن است عراق به صحنه جنگ واقعي تبديل شود. 
قرار است به درخواست اين کميسيون نشست اضطراري مقامات ارشد عراق براي اتخاذ موضع يکپارچه برگزار شده و از پيامدهاي حمله آمريکا به سوريه کاسته شود. عراق مخالف حمله نظامي به سوريه است. ائتلاف دولت قانون درباره حمله به سوريه هشدار داد. ناظران سياسي تاکيد مي کنند گروه هاي تندروي مسلح مي خواهند با اقدامات خشونت بار در سوريه و عراق بر دو کشور سيطره يابند.
علي شبر نماينده پارلمان عراق از فراکسيون ائتلاف ملي گفت: عراق درباره حمله آمريکا به سوريه بسيار نگران است. نيروهاي القاعده، جبهه النصره و ارتش آزاد  در چارچوب اين حمله فعاليت مي کنند و ممکن است ملت عراق را هدف قرار دهند. امروز شاهد آن هستيم شهروندان اين کشور بدون هيچ گناهي کشته مي شوند.
عباس البياتي نماينده پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون گفت: برخي ها از موضع بي طرفانه عراق در اين حمله راضي نيستند و مي خواهند اين کشور را با اقدامات تروريستي تسليم کنند تا دولت عراق از جنگ عليه سوريه حمايت کند.
نوري المالکي گفت: حمله به سوريه پيامدهاي سنگيني بر عراق خواهد داشت.
خبرنگار اين شبکه افزود: اوضاع پيچيده در سوريه چالش هاي زيادي را براي عراق ايجاد کرده است و اين کشور به دليل حساسيت ائتلاف هاي منطقه اي و بين المللي خود در تعامل با بحران سوريه به اتخاذ گزينه هاي دشواري روبروست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار