سخنگوی وزارت دفاع تونس امروز اعلام کرد اخبار و گزارش هایی که اخیرا در رابطه با قصد دولت تونس برای صدور مجوز ایجاد یک پایگاه نظامی خارجی در خاک این کشور منتشر شده است، به هیچ وجه صحت ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ "توفیق رحمونی"، سخنگوی وزارت دفاع تونس، در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد تصمیم اخیر ریاست جمهوری تونس برای ایجاد یک منطقه مرزی حائل در جنوب کشور در مجاورت مرزهای الجزایر و لیبی و دیگر تدابیر پیش گیرانه ای که دولت در زمینه امنیتی اتخاذ کرده است، با توجه به تهدیدهای امنیتی که کشور در حال حاضر با آنها روبرو است، به اجرا گذاشته خواهد شد.

سخنگوی وزارت دفاع تونس تصریح کرد تصمیم دولت برای ایجاد منطقه حائل در مجاورت مرزهای الجزایر و لیبی به منظور مقابله با گسترش تهدیدهای گروههای تروریست و جنایتکار و همچنین پایان دادن به حملات مسلحانه پی در پی گروههای افراط گرا به نیروهای امنیتی و نیز ریشه کنی قاچاق اسلحه در این منطقه اتخاذ شده است.

سخنگوی وزارت دفاع تونس با تشریح اوضاع کنونی منطقه کوهستانی شامبی که در ماههای اخیر صحنه عملیات نیروهای ارتش برضد گروههای تروریست بوده است، تاکید کرد اخبار و گزارش هایی که در این اواخر در رابطه با ربوده شدن نظامیان ارتش تونس در این منطقه به دست گروههای افراط گرا منتشر شده، بی اساس است.

قتل شکری بلعید ( بیست و پنجم ژوییه) و محمد براهمی ( ششم فوریه) که از مسئولان جناح مخالف تونس بودند، موجی از خشم در تونس برانگیخت و تجمعات و تظاهرات اعتراض آمیزی زیادی بر پا کرد که هنوز هم ادامه دارد. این بحران که بر اثر تنشهای سیاسی به وجود آمده بود با حملات و انفجارهایی که هدفشان نهادهای امنیتی و نظامی تونس بودند، وارد مرحله جدیدی شد.

علاوه بر این سخنگوی وزارت دفاع تونس خاطر نشان کرد جسدی که روز پنجشنبه در منطقه شامبی توسط نیروهای ارتش پیدا شد، متعلق به یکی از تروریست های تحت پیگرد در استان قاصرین بوده و احتمالا در حملات هوایی ارتش تونس کشته شده است. این منطقه نزدیک مرزهای الجزایر قرار دارد.
برچسب ها: تونس ، نظامی ، تکذیب ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار