مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: از طریق شبکه جهانی جام جم هموطنان شرکت کننده خارج از کشور در طرح قرآنی 1447، 38 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی 1447 باحضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، علی دارابی معاون سیما، حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما عصر امروز در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
 
حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در این مراسم بیان کرد: خوشحالیم به امر مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی لبیک گفتیم. طرح قرآنی تا 1445 با محوریت یک سوره انجام می شد از سال گذشته با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی به سوی حفظ قرآن سوق دادیم.

وی افزود: طرح 1447 از 30خرداد ماه امسال آغاز شده و علاوه بر شبکه قرآن و معارف سیما شبکه های یک، دو، سه، تهران و جام جم، دو شبکه رادیویی در این امر مشارکت کردند. روزانه از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به تولید و پخش برنامه پرداختند و شیوه های آن مورد عنایت قرار گرفت. با شبکه مجازی حدود 27 هزار دقیقه برنامه تولید و پخش شد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما ادامه داد: راهبردهای مهمی برای اجرای طرح در نظرگرفته شده بود، استفاده از اوقات فراغت نوجوانان و جوانان مورد تاکید بوده که امروز قرعه کشی انجام می شود. بر خودفرض می دانم از شورای توسعه قرآن شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستاد نظارت بر کانون فرهنگی مساجد، دارالقرآن سازمان بسیج دانشجویی، شهرداری تهران و دبیر محترم طرح و تهیه کننده خوض فکر آن و دوستان چند رسانه ای تشکر کنم.

گروسی بیان کرد: از مخاطبین به دلیل اشکال در بخش پیامکی عذرخواهی کرده لذا در بخش پیامکی در جمع بندی با کاهش روبرو هستیم. متاسفانه تماس های تلفنی چند روز بعد در اختیار ما قرار گرفت و 40 درصد کاهش داشته، همچنین در بخش حفظ حضوری به دلیل کاهش بودجه با کاهش افراد شرکت کننده مواجه بودیم. در بخش روزنامه جام جم 19 درصد رشد، دربخش اینترنتی رشد 420 درصدی، و در بخش شرکت هموطنان خارج از کشور در طرح توسط شبکه جهانی جام جم 38 درصد افزایش داشته ایم.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار