رئیس مجلس سوریه طی نامه ای از کنگره آمریکا خواست از هر گونه تصمیم گیری شتابزده و حساب نشده درباره کشورش بپرهیزد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی ؛ در حالیکه سران کشورهای مختلف در سن پترزبورگ درباره راه حلی برای بحران سوریه بحث کنند، رئیس مجلس این کشور نامه ای را به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارسال کرده و از کنگره آمریکا خواسته است وارد یک اقدام شتابزده و حساب نشده نشود.

نامه ای که برای جان بینر ارسال شده، بسیار به نامه ای شباهت دارد که برای پارلمان انگلیس ارسال شد و موجب شد پارلمان انگلیس به این اقدام نظامی رای مثبت ندهد. مجلس سوریه امیدوار است این نامه بتواند تصمیم گیران آمریکایی را نیز از ورود به جنگ منصرف کند.

در این نامه گرچه هر گونه اقدام نظامی آمریکا، اقدامی غیرقانونی و تهاجمی توصیف شده است، در آن جملاتی ملایم و آشتی جویانه نیز مشاهده می شود. در این نامه از نیاز به گفت و گو سخن به میان آمده است و از اینکه مردم متمدن باید با یکدیگر گفت وگو کنند، یاد شده است.

 در این نامه به شکل مشخص القاعده تحت حمایت سعودی ها را عامل حمله شیمیایی در این کشورمعرفی کرده است. رئیس مجلس سوریه به جمله ای از روزولت اشاره کرده است که می گوید «درباره من بر اساس دشمنانی که دارم قضاوت کنید». در این نامه آمده است آمریکا و سوریه یک دشمن مشترک دارند و آن القاعده است و به جای جنگ باید بین این دو کشور برای مقابله با تروریسم همکاری وجود داشته باشد.
برچسب ها: مجلس ، سوریه ، کنگره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار