معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت:پیمانکارانی که اهتمام لازم را در حفظ و نگهداری فضای سبز شهرتهران نداشته باشند بعد از سه بار اخطار، پروانه کاری شان ابطال شده و امکان حضور آنها در مناقصات لغو می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  مهندس مجتبی عبدالهی در ضمن بیان این مطلب اظهارکرد : به تمام پیمانکاران شهرداری که آبیاری و نگهداری فضای سبز شهرتهران را به عهده دارند تذکر داده ایم آبیاری فضای سبز را در زمان خنکی هوا و در شب انجام دهند تا از آسیب به درختان و همچنین مصرف بیشتر آب جلوگیری شود.
 
وی با اشاره به این که این نظارت ها در فصل تابستان شدت بیشتری خواهد یافت افزود : با پیمانکارانی که این شرایط را رعایت نکنند ، اخطار داده شده و اگرتعداد اخطارها 3 مرتبه شود امتیازشان کسر خواهد شد و پروانه همکاری شان با شهرداری نیز لغو می شود که در این صورت دیگر امکانشرکت درمناقصات شهرداری را نخواهند داشت.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین به حفظ فضای سبز از سوی شهروندان نیز تاکید کرد و گفت : تهران 730 کیلومتر مربع وسعت دارد و آبیاری فضای سبز در کوچه ها و معابر تنگ و باریک بای نیروهای شهرداری با مشکلات بسیاری همراه است  لازم است شهروندان خود نیزدراین خصو ص اهتمام بورزند.
 
عبدالهی افزود : برای آبیاری فضای سبز تهران از آب خام استفاده می شودکه شیرهای آن نیز در معابراصلی، بوستان ها و بزرگراه ها تعبیه شده و برای آبیاری کوچه ها باید از تانکر استفاده کرداما امکان ورود تانکر آب به معابر تنگ و باریک  وجود ندارد و لازم است شهروندان همانند باغچه حیاطشان ، فضای سبز مقابل منزلشان را نگهداری کرده و دراین خصوص به شهرداری کمک کنند.
 
وی به توسعه سرانه فضای سبز تهران طی این سالها و افزایش این سرانه به 15 متر اشاره کرد و گفت : در صدد هستیم لین میزان را به 18 متر برسانیم . دراین راستا سال گذشته سه باغ خصوصی به مبلغ 35 میلیارد تومان توسط شهرداری در منطقه یک خریداری شد و هم اکنون در حال آماده سازی به عنوان بوستان عمومی است./ف
برچسب ها: نظارت ، عملکرد ، پیمانکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار