رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس‌جمهور ترکمنستان با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های چشمگیر ترکمنستان گفت: ایران آمادگی دارد در زمینه‌های مختلف زیرساختی و زیربنایی در رابطه با ساخت جاده، پالایشگاه و نیروگاه و دیگر پروژه‌ها با کشور دوست و برادر ترکمنستان همکاری داشته باشد.

به گزارش حوزه پارلماني باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی" امروز (جمعه 15 شهریور) در ادامه سفر 3 روزه خود به ترکمنستان، در دیدار با "قربان قلی بردی محمد‌اف" رئیس جمهور ترکمنستان با تاکید بر گسترش روابط و همکاری‌های بین دو کشور گفت: ایجاد کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در آینده نزدیک ضروری است تا نسبت به همکاری‌های فیمابین و توسعه روابط تجاری و اقتصادی از جمله در حوزه نفت و گاز برنامه‌ریزی شود.
 
وي در ادامه افزود: این نقطه‌نظرات از سوی گروه اقتصادی ایران بررسی کارشناسی و سپس اجرایی خواهد شد.
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي با ابراز خرسندی نسبت به پیشرفت‌های چشمگیر ترکمنستان به ویژه در سال‌های اخیر، تصريح كرد: ایران آمادگی دارد در زمینه‌های مختلف زیرساختی و زیربنایی در رابطه با ساخت جاده، پالایشگاه و نیروگاه و دیگر پروژه‌ها با کشور دوست و برادر ترکمنستان همکاری داشته باشد.
 
لاریجانی نسبت به ایجاد فرصت‌های همکاری بیشتر بین دو کشور در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.
 
رئیس قوه مقننه کشورمان در ادامه این دیدار خواستار تبادل زندانی‌ها و همچنین همکاری بیشتر برای جلوگیری از ورود مواد مخدر، تروریسم و افراطی‌گری بین دو کشور شد.
 
در ادامه اين ديدار نيز رئيس قربان قلی بردی محمد‌اف تصريح كرد
 
در ادامه این دیدار "قربان قلی بردی محمد‌اف" رئیس جمهور ترکمنستان از روند رو به رشد همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور، ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم این روابط در دولت جدید ایران گسترش یابد.
 
وی همچنین از حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران ابراز خرسندی کرد.
 
رئیس جمهور ترکمنستان بيان كرد: این کشور آماده امضای پروتکل انتقال زندانیان که اخیراً در عشق‌آباد پاراف شده، است.
 
در ادامه این دیدار علی لاریجانی درباره حوادث و تحولاتی که در منطقه‌ به‌وجود آمده، تاكيد كرد: نگاه ایران و ترکمنستان برای ایجاد صلح در منطقه و ایجاد آرامش، بسیار به هم نزدیک است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگاه مثبت و صلح‌طلبانه رئیس جمهور ترکمنستان قابل ستایش است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار