پيشکسوت فوتبال کشورمان گفت: دربی تنها هفته ای است که در آن سرمربی تیم نیازی به انگیزه دادن به بازیکنان ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در مهمترین دیدار هفته هشتم رقابت های لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس و استقلال دربی پایتخت را برگزار می کنند. دربی های میان این 2 تیم همواره از حساسیت و هیجان خاصی به ویژه برای طرفداران این دو تیم برخوردار بوده است.

اسماعیل حلالي که یکی از پیشکسوتانی است که طعم بازی در دربی را چشیده است در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: با توجه به اینکه پرسپولیس در چند هفته اخیر یکی در میان یک بازی را برده و یک بازی را باخته است و این هفته نوبت باخت پرسپولیس است. هر چند که این صحبت ارزیابی دقیقی نیست، در عین حال برخی ها به این موضوع اشاره می کنند، پرسپولیس در مقایسه با استقبال از شرایط بهتری برخوردار است. البته همیشه گفته می شود که دربی شرایط خاص خود را دارد و نباید به جایگاه تیمها در جدول هم توجهی کرد.

وي اظهار داشت: این حرف ها را نمی پذیرم و واقع بین هستم و فکر می کنم این بازی تنها هفته ای است که در آن سرمربی نیازی به انگیزه دادن به بازیکنان ندارد. فقط نیاز است به آنها آرامش دهد و خود این بازی انگیزه می آورد. بازیکنان در این یک هفته خوب استراحت می کنند و کاش تمام هفته ها برای سرمربی مثل دربی باشد.

زمان ما هر بازی که انجام می دادیم برایمان دربی بود. اگر به ما پول هم نمی دادند باز هم انگیزه داشتیم. در بازی امروز هم هر تیمی که آرامش خوبی داشته باشد و بازیکنان آن تیم از لحظه سوت داور با آمادگی روحی و بدنی مناسب بازی کنند، می تواند موفق تر باشد و در این بازی نوبت باخت، برد هفته قبل، هفته آینده و ... تعیین کننده نیست، مهم آن روز و ساعت و لحظه است.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما پرسپولیس با چه سیستمی مقابل استقلال به میدان خواهد رفت؟ گفت: ساختار تیم پرسپولیس 1- 3- 2 -4 است و بازی قبل هم با همین سیستم بازی کرد و فکر می کنم در بازی امروز هم سیستم بازی پرسپولیس همین باشد چون تغییرات زیاد عاقلانه نیست و شاید شاهد یکسری تغییرات جزئی باشیم.

پيشکسوت فوتبال کشورمان نظر خود را در خصوص عملکرد تیم پرسپولیس در هفت هفته سپری شده از لیگ این گونه بیان کرد: با توجه به انجام تغییرات زیاد نسبت به سال گذشته، طبیعی است که در هفته های اول تیم کاملا هماهنگ نباشد، بنابراین اگر هم در هفته های نخست شاهد ناهماهنگی بودیم طبیعی بود.

به نظرم تیم رفته رفته بهتر خواهد شد، ضمن این که بازی فوتبال مثل شطرنج نیست که دو نفر به وسیله(مهره) با هم بازی کنند بازی فوتبال یک بازی تیمی است و لازم است کل تیم ارتباط خیلی خوبی از لحاظ روحی، رفتاری و ... با هم برقرار کنند.

وی افزود: ضمن اینکه واقعا آوردن این نفرات به تیم لازم بود در حدود چهار پنج سال اخیر که در کنار پرسپولیس بودم با ان زندگی کرده ام و آنرا می شناسم و برای پرسپولیس روزها و ماه های خوبی را پیش بینی می کنم وقتی بازیکنان وارد باشگاه می شوند می بینند که باشگاه پرسپولیس باشگاه بزرگی است و چقدر فشار روی این باشگاه زیاد است همانطور که خلعتبری هم در مصاحبه اش به این موضوع اشاره کرده بود.

به طور کل عملکرد پرسپولیس را خیلی خوب ارزیابی می کنم

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد مهاجمان و مدافعان پرسپولیس را طی بازی های انجام شده چطور دیدید؟ گفت: تعداد گل های دریافتی مدافعان تیم بسیار کم بوده است و به طور کلی به نظرم عملکرد مدافعان بهتر از مهاجمان بوده است و دلیل این موضوع هم تغییرات زیاد مهاجمان در هر بازی بوده است. معتقدم پرسپولیس در نیم فصل دوم عملکرد بهتری خواهد داشت.

حلالي در پاسخ به این سوال که به نظر شما استقبال تماشاچیان از بازی های پرسپولیس کمتر شده است یا خیر گفت: یک مقدار استقبال کم شده است اما فکر نمی کنم مربوط به مسائل تیم نباشد احساس می کنم وقتی هزینه ها بالا می رود شاید عده ای نتوانند به ورزشگاه بیایند همچنین ساعت بازی ها هم در این مورد تاثیرگذار است ما یا رومی رومی هستیم یا زنگی زنگی، زمانی مسابقات ساعت 2 بعدازظهر برگزار می شد که خیلی ها سرکار بودند نمی توانستند به ورزشگاه بیایند و یا بازی ها 9 شب برگزار می شوند و دیر به پایان می رسد در این صورت هم افرادی که می خواهند سرکار بروند به دلیل دیر وقت بودن ساعت مسابقه نمی توانند به ورزشگاه بروند.

پيشکسوت فوتبال کشورمان تصريح کرد: به نظرم ساعت مناسب برگزاري مسابقات نهایتا 7 بعدازظهر است و این موضوع هم یکی از علل کاهش استقبال تماشاگران است و نیاز به برنامه ریزی دارد و البته لازم به ذکر است که یکی دیگر از دلایل این موضوع این است که بار فنی تیم ها را زیاد ارتقا نداده ایم و افزایش کیفیت فنی تیم ها محسوس نیست در حالی که هر سال باید این موضوع را حس کرد که سطوح فنی تیم ها بهتر شده است و این در مورد همه تیم هاست./مح
برچسب ها: دربی ، پرسپولیس ، استقلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار