طبق شاخص هاي برنامه چهارم و پنجم توسعه در حوزه ict عقب هستيم زيرا it را به عنوان ابزار توسعه پذيرفته ايم.

عليرضا صالحي، دبير كميسيون افتا در گفتگو با خبرنگار اوژانس it باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه هم اكنون در حوزه كاربرد و زيرساختها فعاليت ها در حال انجام است اذعان داشت: ملموس ترين خدمات را در حوزه كاربردي بانكها ارائه مي دهد و فرهنگسازي و آموزش هاي لازم در اين زمينه انجام شده است.

وي وزارت صنعت، معدن و تجارت را نمونه شاخص در حوزه زيرساختي عنوان كرد و افزود: هم اكنون انتقال الكترونيكي چك فراهم شده و بانكها و شهرداري كل تهران در كنار وزارت صنعت در زمينه زيرساختها فعاليت هاي گسترده اي انجام داده اند.

وي با تاكيد بر اينكه هر چه بيشتر مردم را از انجام كار حضوري در ادارات معاف كنيم بيشتر به دولت الكترونيك نزديك مي شويم خاطرنشان ساخت: توسعه اينترنت و پهناي باند يكي از مشكلات مهم اين حوزه است كه متناسب با گسترش كاربرد پهناي باد افزايش نيافته است.

وي با اشاره به اينكه اگر it را به عنوان صنعت نشناسيم توسعه فراگير و فراصنعتي نخواهيم داشت گفت: با توجه به اينكه در جزئي ترين برنامه هاي اجرايي از فناوري اطلاعات استفاده مي‌كنيم و خدمات آن بر بستر اينترنت ارائه مي شود لازم است سرمايه گذاري هاي لازم در اين حوزه انجام شود./ح 
برچسب ها: فناوری ، اطلاعات ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.