مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: مرحله مقدماتی سومین دوره تربیت مربی فیض نور ویژه دومین گروه از اساتید و دانش‌آموختگان سطح 3 حوزه‌های علمیه مناطق خاص کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام سیدمحمود صانعی زمان برگزاری این دوره را 20 تا 22 شهریور ذکر کرد و اظهار داشت: این دوره آموزشی با هدف تربيت مربي توانمند جهت پاسخگويي به شبهات و سوالات  مطرح شده از سوي دشمنان اهل بيت(ع) برگزار می‌شود.
وي افزود: در راستاي تقويت مباني اعتقادي طلاب وارتقاء سطح آشنايي آنان با شيوه‌هاي ترويج معارف دين در مناطق خاص، ضروري است ابتدا اساتيد و مربياني در اين زمينه تربيت شوند كه دوره‌هاي فيض نور به منظور تامين اين نياز و در پاسخ به تقاضاي مديران حوزه‌هاي علميه  اجرا مي‌شود.
وی با اشاره به ویژگی‌های دوره تربیت مربی فیض نور اظهار داشت: این دوره در سه مرحله مقدماتی، متوسطه و تکمیلی خواهد بود که مراحل مقدماتی و تکمیلی به صورت حضوری و مرحله متوسطه آن غیرحضوری و در قالب آموزش‌های مجازی و مکاتبه‌ای از طریق ارسال لوح فشرده، جزوات آموزشی و کتاب برگزار خواهد شد.
مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران ضمن تبیین عناوین آموزشی دوره فیض نور، بر ضرورت آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان با مباحث کلامی، فقهی، تاریخی، شبهات رایج و شیوه‌های مناظره اشاره کرد و گفت: برای مرحله مقدماتی چهار موضوع معیارهای ایمان و کفر، اصول فقه مقارن، امامت و روش فهم حدیث پیش‌بینی شده است که رویکرد اصلی آن به صورت مقارنه‌ای و تطبیقی خواهد بود.
وی با بیان اینکه سومین دوره از دوره‌های تربیت مربی فیض نور برای مربیان واجد شرایط 105 مدرسه 15استان کشور برگزار می شود، افزود: 75 نفر از اساتید و دانش‌آموختگان استان‌های بوشهر، کرمان، ایلام، کردستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و خوزستان در گروه اول شرکت داشتند و در گروه دوم  60 مربی دیگر از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران و هرمزگان شرکت خواهند کرد./س
برچسب ها: قم ، تربیت مربی ، فیض نور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.