استاد دانشگاه دمشق :

اگر آمریکا به سوریه حمله کند، فاجعه در خاورمیانه روی می دهد

استاد حقوق بین الملل در دانشگاه دمشق گفت: اگر آمریکا به سوریه حمله کند،فاجعه در خاورمیانه روی می دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، بسام ابوعبدالله در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت:افکار عمومی آمریکا مخالف اقدام نظامی است و حتی در داخل کنگره، نمایندگان مخالف اقدام نظامی علیه سوریه هستند.آمریکا نباید به فکر جنگی دیگر در خاورمیانه باشد زیرا این منطقه به سبب تجربه آمریکا در عراق و افغانستان و همچنین به علت مسائل مالی و اقتصادی نیاز به رویکرد صلح آمیزتر دارد.اکنون بسیاری از اقتصادهای جهان به خصوص آمریکا در شرایط بسیار دشواری بسر می برند.بدهی آمریکا هفتاد تریلیون دلار است و مردم آمریکا از چنین حملاتی حمایت نمی کنند.
وی گفت:من نمی دانم آمریکایی ها چه فکر می کنند امافکر می کنم اگر آمریکا به سوریه حمله کند،فاجعه در خاورمیانه روی می دهد.
بسام ابوعبدالله گفت: ما همه گزینه های خود را بر اساس سناریوی بد در نظر گرفتیم.آمریکا به قانون بین الملل و سازمان ملل متحد احترام نمی گذارد اما آمریکا چه از طریق شورای امنیت وچه براساس قانون جنگل حق ندارد به هیچ کشوری به خصوص به کشوری مستقل مانند سوریه حمله کند.سوریه کشوری کوچک است و ما به آمریکا حمله نکردیم.ما کشوری مستقل هستیم و از خود دفاع می کنیم.
ابوعبدالله گفت:جامعه بین المللی می تواند با سوریه برخورد کند اما جامعه بین المللی به معنای آمریکا نیست. آمریکا در این جهان تنها نیست.آمریکا می داند این منطقه بسیار حساس است.اسرائیل و نفت در این منطقه وجود دارند.این منطقه برای آمریکا بسیار مهم است. هر کشوری می تواند دچار جنگ شود و شما قدرت زیادی برای توقف جنگ ندارید. کنگره آمریکا باید مطالعه کند و درس گیرد.همه ما گزارش همیلتون در دو هزار وهفت را به خاطر می آوریم.
بسام ابوعبدالله گفت:من از دولت آمریکا می خواهم اگر شواهدی علیه دولت سوریه درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی دارد آنها را نشان دهد.موضوع دوم این است هنوز بازرسان در حال بررسی هستند. به لحاظ منطقی این که ما از این تسلیحات استفاده کرده باشیم،درست نیست.
وی گفت: شورشیان از اعضای القاعده هستند.آنهادر حال کشتن مردم هستندو چه سوری باشند یا نباشند رسما قاتل هستند.آنها بدنبال دموکراسی یا جامعه مدنی نیستند. این شورشیان در حال کمک به منافع آمریکا نیستند و آمریکا باید این را بداند. آمریکایی ها باید بدانند ما نمی خواهیم فاجعه ای برای آمریکا یا هر کشور دیگر در خاورمیانه روی دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار