"چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا در گفتگویی تلفنی با "عبدالفتاح السیسی" همتای مصری خود درباره تازه ترین تحولات امنیتی در مصر و نیز بحران سوریه بحث و تبادل نظر کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، "جرج لیتل" دبیر مطبوعاتی پنتاگون در این باره گفت السیسی در این گفتگوی تلفنی ضمن تشریح تحولات امنیتی در کشورش ، بر اهمیت مشارکت راهبردی مصر و آمریکا برای مقابله با خشونتهای افراط گرایان تاکید کرد .

لیتل افزود: هیگل ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای مصر در برقراری امنیت در منطقه ناآرام شبه جزیره سینا اعلام کرد آمریکا در روند مبارزه با تروریسم در سراسر جهان شانه به شانه مصر و همه کشورها ایستاده و با آنها همکاری می کند.
 
به گفته سخنگوی پنتاگون، دو طرف در این گفتگوی تلفنی همچنین اوضاع سوریه و تاثیر آن را بر امنیت و ثبات در منطقه مورد بررسی قرار دادند . هیگل نیز دیدگاه های السیسی را در زمینه های مختلف تایید کرد .

اگرچه واشنگتن از کودتا خواندن برکناری محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر به دست ارتش مصر در ماه ژوییه خودداری می کند ولی تهدید کرده است کمک های یک و نیم میلیارد دلاری خود را به قاهره به تعلیق در خواهد آورد.

دولت اوباما در برخورد با اوضاع مصر به عنوان نخستین کشور عربی که با اسرائیل صلح کرده است ، محتاطانه عمل می کند. واشنگتن همچنین در خصوص تحولات اخیر و وخامت اوضاع امنیتی در شبه جزیره سینا ابراز نگرانی کرده است .

افزون بر آن دولت آمریکا در چارچوب تلاش برای جلب حمایت از اقدام نظامی احتمالی بر ضد سوریه برسر کاربرد تسلیحات شیمیایی ، یک رشته رایزنی با کشورهای جهان را به ویژه با کشورهای منطقه خاورمیانه آغاز کرده است .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار