معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انساندوستانه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ در این دیدار "والری آموس" با ارائه گزارشی از دیدارهایش با مقامات سوری و اقدامات سازمان ملل متحد برای کمک های انساندوستانه به مردم این کشور و با توجه به جایگاه تهران خواستار مساعدت ایران برای ارسال مناسب تر و آسان تر کمک های این نهاد بین المللی به مردم سوریه شد.

وی همچنین با تاکید بر این که دولت سوریه تسهیلات اولیه و مناسبی برای وصول بهتر امکانات مورد نیاز مردم این کشور فراهم کرده است از تلاشها و ارسال کمک های جمهوری اسلامی ایران به جنگ زدگان سوری به ویژه در زمینه تامین کالاهای دارویی و بهداشتی تشکر کرد.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد علاوه بر این مراتب قدردانی خود را از اقدام جمهوری اسلامی ایران در برگزاری دو نشست سه جانبه سوریه، سوئیس و ایران برای هماهنگی در کمک رسانی به مردم سوریه اعلام کرد.

در این دیدار شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز از اقدامات انساندوستانه کشورمان از ابتدای بحران سوریه به مردم این کشور گزارشی ارائه کرد و مهمترین علت وقوع اوضاع نامناسب انسانی را در سوریه ناشی از محاصره اقتصادی این کشور دانست و گفت: اعمال اینگونه تحریم ها بیش از آن که دولت سوریه را تهدید کند، مردم این کشور را تحت فشار قرار می دهد.

آقای شیبانی همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک و مساعدت های بیشتر و تلاش های انساندوستانه برای رفع مشکلات مردم سوریه به اطلاع این مسئول بین المللی رساند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار