رییس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربایجان شرقی گفت: دومين جشنواره زغال اخته 18 شهريور ماه در کلیبر برگزار مي شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی افزود:  منطقه نمونه گردشگری قلعه دره سي كليبر ميزبان اين جشنواره يك روزه خواهد بود.

محمدي افزود: منطقه زيباي ارسباران در تابستان امسال به شكل شگفت آوري با افزايش حضور  گردشگران داخلي و خارجي مواجه بوده است .

وي خاطرنشان كرد: عليرغم افزايش مراكز اقامتي و كمپ هاي گردشگري در آن منطقه ، استقبال به صورتي بوده كه با اشغال بيش از 100 در صدي اين مراكز مواجه بوده ايم .

وي تاكيد كرد : سرمايه گذاري در حوزه گردشگري در استان و به ويژه در منطقه ارسباران  افزايش يافته و اين افراد نتايج خوبي از اين سرمايه گذاري حاصل كرده اند . 

محمدي تصريح كرد: جشنواره هاي مختلف آداب و رسوم ، غذا و ميوه ها  از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان به منظور معرفی جاذبه های گردشگری مناطق استان و برای جذب گردشگر بیشتر برگزار می شود . همچنین برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برای بیشتر پربارترکردن  و جذاب تر کردن محتوای این جشنواره ها پیش بینی شده است .

محمدی در پایان در خصوص زمان برگزاری این جشنواره گفت : با توجه به حضور گسترده گردشگران در استان آذربایجان شرقی و منطقه ارسباران به ویژه علاقه مندان به طبیعت گردی در این فصل ویژه درمنطقه  ارسباران و شهرستان کلیبرو فرا رسیدن فصل برداشت زغال اخته ، این زمان برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته شده است .

گفتني است: جشنواره يك روزه  زغال اخته بعد از ظهر روز دوشنبه  18 شهريورسال جاری  در منطقه نمونه قلعه درسي كليبر توسط سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با حضور مدیران ارشدکشوری و استانی ، تولید کنندگان و توزیع کنندگان برتر زغال اخته منطقه ، هنرمندان ، علاقه مندان و گردشگران برگزارمي شود/س

 

برچسب ها: جشنواره ، زغال ، اخته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.