وزير جهاد کشاورزي با تاکيد براينکه دلالها هم به توليد کننده و هم به مصرف کننده آسيب مي زنند گفت : براي ريشه کن کردن اين پديده بايد به تشکل هاي مردم نهاد نظير تعاوني هاي توليد توجه بيشتري کرد.


به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران محمود حجتي امروز در گردهمايي سراسري مديران وزارت جهاد کشاورزي افزود: علاوه بر اين مبارزه با پديده دلالي در بخش کشاورزي به سرمايه گذاري به ويژه در بخش نگهداري و سردخانه نيز احتياج دارد.
وي درباره زمان تعيين خريد تضميني محصولات کشاورزي نيز گفت: طبق قانون دولت موظف است قبل از پايان شهريور قيمت هاي تضميني سال بعد را اعلام کند، وزارت جهاد کشاورزي در اين رابطه پيشنهاد خود را به دولت ارائه کرده است و قرار است دوشنبه هفته بعد ابتدا در کميسيون اقتصاد و روز چهارشنبه در هيأت وزيران بررسي و تصويب شود.
حجتي درباره اجراي طرح انتزاع نيز گفت: اين طرح در دستور کار کميسيون زيربنايي دولت قرار گرفته و قرار است در دو فاز اجرا شود.
وزير جهاد کشاورزي ادامه داد: فاز اول مربوط به خدمات و پشتيباني بعد از توليد را شامل مي شود و فاز دو مربوط به کل جامعه و مسئله غذا خواهد شد.

وي درباره واردات چاي از هند و چگونگي حمايت از چايکاران داخل گفت: بر اساس ضوابط اعلام شده ، بازرگانان معادل يک سوم خريد چاي از چايکاران و کارخانه ها اجازه واردات خواهند داشت که اين موجب تشويق توليد کننده داخلي مي شود.
در اولين گردهمايي سراسري مديران وزارت جهاد کشاورزي در دولت يازدهم مديران اين وزارتخانه به همراه مدير عامل بانک کشاورزي و اعضاء کميسيون کشاورزي مجلس به بررسي مشکلات و راه حلهاي اين بخش پرداختند.

برچسب ها: کشاورزی ، دلال ، آسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار