مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون از تولید سالانه بیش از 45 تن گوشت بلدرچین تیران و کرون خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان بهرام کریمی با بیان اینکه مرزعه تولید بلدرچین در شهرستان تیران و کرون افتتاح شده است، اظهار داشت: برای احداث این مرزعه چهار میلیارد ریال هزینه شده که یک میلیارد و 700 میلیون ریال آن از تسهیلات بانکی است.

وی افزود: در این مرزعه کلیه مراحل جوجه کشی، پرورش، تولید گوشت، تخم بلدرچین کشتار و بسته بندی صورت می گیرد که دارای ظرفیت تولید بیش از 45 تن گوشت بلدرچین در سال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: پرورش جوجه در سالن پرورش در مدت 40 روز انجام و پس از آن بلدرچین های تخم گذار وارد سالن تخم گذاری و بلدرچین گوشتی وارد سالن کشتار می شوند.

وی افزود: بلدرچین های تخم گذار بعد از شش ماه نیز وارد سالن کشتار شده و گوشت آن ها بسته بندی و وارد بازار فروش می شود و این مراحل پیاپی ادامه می یابد و با تولید سالانه بیش از 45 تن بلدرچین در تیران و کرون این شهرستان جز چهار شهرستان برتر تولید کننده بلدر چین استان اصفهان است.

کریمی یادآورشد: روزانه بین شش تا 10 هزار تخم بلدرچین در این مرزعه تولید می شود.

وی در خصوص ویژگی های غذایی بلدرچین گفت: گوشت بلدرچین پروتئین بالایی و ارزش غذایی بالایی دارد و تخم آن نیز ویتامین و ارزش غذایی خاص و بیشتری نسبت به تخم دیگر پرندگان دارد/س.

برچسب ها: اصفهان ، تولید ، گوشت ، بلدرچین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.