روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت نوشت رئيس جمهور آمريکا بر خلاف لفاظي هايش به دنبال راهي است تا بدون زير سوال رفتن اعتبارش به سوريه حمله نکند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي اين روزنامه در مطلبي نوشت: به باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا براي حل بحران سوريه مدال افتخار اعطا نمي شود. حتي اگر سرانجام اوباما دستور حمله نظامي به سوريه را نيز صادر کند، اما مورخان وي را به تمسخر خواهند گرفت.

آنها خواهند نوشت اوباما حمله محدودي به سوريه را سازماندهي کرد، اما انقدر براي صدور دستور حمله تعلل کرد که ديگر اين حمله در عمل نتيجه نداشته باشد.

به نوشته اين روزنامه، در يک هفته گذشته هيچ مانعي براي حمله به سوريه پيش روي اوباما قرار نداشت. از طرف ديگر نيز ناوهاي جنگي آمريکا که در آبهاي مديترانه مستقر هستند موشک هاي کروز کافي براي حمله به سوريه در اختيار دارند. حتي اهدافي را که آمريکا بايد در سوريه مورد اصابت قرار دهد، مشخص شد. با اين وجود اوباما تا کنون از حمله به سوريه خودداري کرده است.

اوباما به جاي مشورت گرفتن از بني گانتس  رئيس ستاد مشترک ارتش اسرائيل براي هدف قرار دادن سوريه و شليک موشک هاي کروز به اهداف صحيح،  در حال مشورت با کشورهاي ديگر است که تمايلي براي همکاري و مشارکت در اين حمله ندارند.

يديعوت آحارونوت در پايان نوشت: بر اساس اکثر گزارش ها زماني که اوباما خبر مخالفت پارلمان انگليس با مشارکت اين کشور براي حمله به سوريه را شنيد، اصلا خشمگين نشد. اوباما هدفمندانه اوضاع را پيچيده کرد تا دو يا سه هفته ديگر فرصت به دست آورد به هر طريقي از جنگ خودداري کند. وي اميدوار است در اين مدت پيشنهادي سازشي ارائه شود تا بتواند جامعه جهاني را متقاعد کند ديگر نيازي به حمله به سوريه وجود ندارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار