استاد حوزه علمیه قم گفت: یاران امام حسین(ع) آماده بودند که از دنیا فانی به جهانی ابدی کوچ کند و در راه دین از جان خود گذشتند و ولایتمداری را در مقام عمل به اثبات رساند و شهدای ما نیز از چنین ویژگی بارزی برخوردار بودند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام حسین مومنی صبح امروز در مراسم وداع با پیکر دو شهید گمنام در حرم کریمه اهل بیت به تبیین ویژگی یاران امام حسین(ع) پرداخت و تصریح کرد: یاران امام حسین(ع) مرد عمل بودند و در شرایط حساس ولایتمداری خود را ثابت کردند.

وی با اشاره به شعار «ما اهل کوفه نیستیم»، یادآور شد: بسیاری ممکن است که این شعار را سر بدهند ولی ولایتمداری در شرایط خاص مشخص می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: در شرایطی که عمل کردن مطرح نیست بسیاری از افراد مدعی پیروی و همراهی هستند ولی هنگامی که بزنگاه فرا می‌رسد شاهد ریزش‌ها و البته رویش‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: از جمله ویژگی‌های یاران امام حسین(ع) بذل بود و آنها تمام دارایی خود یعنی جانشان را در راه ایشان فدا کردند.

مومنی اساس نظام اسلامی را برپایی حرکت امام حسین(ع) دانست و با اشاره به جانفشانی شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران تاکید کرد:‌تعلق نداشتن به دنیا و مادیات از دیگر ویژگی‌های یاران امام حسین(ع) بود.

وی تصریح کرد: یاران امام حسین(ع) آماده بودند که از دنیا فانی به جهانی ابدی کوچ کند و در راه دین از جان خود گذشتند و ولایتمداری را در مقام عمل به اثبات رساند و شهدای ما نیز از چنین ویژگی بارزی برخوردار بودند.

استاد حوزه علمیه قم پیروی و همراهی با اهل بیت را از دیگر ویژگی‌های یاران امام حسین(ع) دانست و تاکید کرد: تطمیع دشمنان امام حسین(ع) هیچ تاثیری بر روی ایشان نداشت و در کربلا تا آخرین قطره خون از امام خویش حمایت کردند./س

برچسب ها: قم ، شهید ، ولایتمداری ، مقام ، عمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.