بايد بدانيم كه داشتن صبر و بردباري در رسيدن به هدف ما را به نتيجه مطلوب خواهد رساند پس بهتر است از تعجيل بهيوده در كارها حذر كنيم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهمترين نكته در حفظ شكيبايي اين است كه بدانيم مداومت و صبر براي انجام كاري ما را به نتيجه مطلوب مي رساند، مشروط بر آن كه هدف درست و روش صحيح به كار گرفته شده باشد.
بي شك، همه ما مي دانيم كه والدين نقش مهمي در فراگيري فرزند خود به صبر و شكيبايي دارند، وقتي كودك مشاهده كند كه پدر و مادر خود صبور و بردبار هستند و در برابر مشكل مقاومت كرده و خود را ضعيف نمي پندارند بالطبع كودك هم فرا مي گيرد كه بايد در برابر مشكلات نهراسد و خود را نبازد.
دكتر فربد فدايي، مدير گروه روانپزشكي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نخستين آموزگاران صبر و شكيبايي پدر و مادرند.
وقتي كودك ببيند كه والدينش صابر و شكيبا هستند و زود در برابر مانع و مشكلات خود را نمي بازند، به طور طبع اين درس را فرا مي گيرد.
وي متذكر شد: گفتن، ديدن و شنيدن در باره نتايج صبر در افزايش و حفظ شكيبايي تأثير دارد، سعدي مي فرمايد: كارها به صبر آيد و مستعجل به سردرآيد.
دكتر فدايي، همچنين افزود: رسانه ها نيز نقش مهمي در آموزش صبر و شكيبايي مي توانند داشته باشند و به شكلي نباشد كه خلاف اين موضوع را به نمايش بگذارند.
وي خاطرنشان كرد: در عين حال بايد دانست صبري كه در فرهنگ ايراني و اسلامي ما به آن تأكيد مي شود دست روي دست گذاشتن نيست بلكه به معني پذيرش دشواري و مداومت براي حل آن با خوشرويي، ايمان است كه البته به نتيجه مطلوب ختم خواهد شد.
بنابر اين تعجيل بهيوده نداشتن بر انجام هر كار و تعيين هدف درست، روش صحيح و نيز مداومت و صبر ما را به نتيجه مطلوب خواهد رساند./ف
برچسب ها: عوامل ، مؤثر ، حفظ ، صبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار