با حضور استاندار خراسان رضوی، شورای راهبردی و سیاست گذاری منطقه ی ویژه ی اقتصادی دوغارون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، در این جلسه که با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال و مدیرکل دفتر اقتصاد و امور بین الملل استانداری، تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی، اسدالهی نماینده ی مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل منطقه ی ویژه اقتصادی دوغارون برگزار شد، موضوعات مختلفی برای حل برخی مشکلات این منطقه و تسریع در ایجاد زیرساخت های لازم جهت رونق اقتصادی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمدحسین فروزان مهر در این جلسه بر استفاده از ظرفیت بالقوه ی منطقه ی ویژه ی اقتصادی دوغارون در راستای ایجاد امنیت پایدار و حفظ جمعیت موجود تاکید کرد و گفت: بایستی با ایجاد تعامل بین بخشی بسترهای مورد نیاز برای جذب و تسهیل در سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شود.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته جهت احداث خط لوله ای برای انتقال سوخت از منطقه ویژه ی دو غارون به نقطه ی صفر مرزی اظهار کرد: اجرایی شدن این موضوع که در تفاهم نامه منعقد شده با والی هرات نیز مورد تاکید قرار گرفته است، طی مکاتباتی با وزارت امور خارجه، از طریق سرکنسول ایران در افغانستان پیگیری خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به انتفاع دو جانبه ی کشورهای ایران و افغانستان از اجرای این طرح خاطرنشان کرد: احداث خط لوله ی انتقال، علاوه بر کاهش تردد کامیون های ترانزیت سوخت کاهش احتمال قاچاق کالا و مواد مخدر و تسریع در صادرات کالاها از استان، کاهش 50 درصدی هزینه ی ترانزیت سوخت برای افغانستان را به همراه خواهد داشت.

فروزان مهر درخصوص تامین آب شرب منطقه ی ویژه ی اقتصادی دوغارون به میزان دو لیتر در ثانیه از طریق شرکت آب منطقه ای استان اضافه کرد: آب مورد نیاز برای احداث کارخانجات در این منطقه از چاه های آب دارای مجوز و اعتبار لازم برای خرید آن با مشارکت بخش خصوصی تامین خواهد شد.

وی همچنین به غیرفعال بودن بازارچه های مرزی دوغارون از سال 85 و بازگشایی مجدد آن با پیگیری های انجام شده از سال گذشته اشاره کرد و گفت: درحال حاضر خروج کالا از این بازارچه درحال انجام است و پیگیری برای تسهیل و روان سازی در ورود کالا نیز در دستور کار قرار دارد.

فروزان مهر ادامه داد: با توجه به وجود تعابیر و تفاسیر قانونی مختلف درخصوص اخذ یا عدم اخذ عوارض از کامیون های افغان، استفساریه ی لازم با پیگیری نماینده ی مردم تایباد، تربت جام و باخرز از مجلس شورای اسلامی اخذ خواهد شد.

گفتنی ست در این جلسه مقرر شد ظرف یک هفته آینده با برگزاری جلسه ی ستاد سرمایه گذاری استان، قیمت زمین منطقه ی ویژه اقتصادی دوغارون جهت تعیین آورده ی سرمایه گذار، مجددا ارزیابی و اعلام شود.



برچسب ها: استاندار ، خراسان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.