عملیات برداشت محصول انار در سطح هزارو 285 هکتار باغات بارده از نیمه دوم شهریور ماه امسال در ارقام زودرس شروع شده که تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه  خبرنگاران زنجان ،با توجه به سطح زیر کشت 1500 هکتار از باغات انار در منطقه طارم عملیات برداشت محصول انار در سطح 1285 هکتار باغات بارده از نیمه دوم شهریور ماه امسال در ارقام زودرس شروع شده که تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت

  پیش بینی می شود از مجموع این سطح بیش ازهفده هزارو  990 تن محصول انار برداشت گردد که از این میزان هفده هزارو  700 تن جهت مصرف تازه خوری و 290 تن جهت تهیه رب انار می باشد.

افزایش سطح زیر کشت باغات بارده از یک طرف و همچنین اجرای طرح اصلاح باغات انار، هرس باغات ،مبارزه با کرم گلوگاه انار و تغذیه مناسب موجب گردیده که میزان عملکرد نسبت به سال قبل که شانزده هزارو  800 تن بوده است قریب به 11 درصد افزایش داشته باشد.

 بیش از 3000 خانوار بهره بردار انار بوده که بیش از 30 هزار نفر روز در کار برداشت انار مشغول بوده و از این طریق درآمد کسب می نمایند بطوریکه پیش بینی می شود درآمد حاصله از برداشت انار به 274 میلیارد ریال برسد.

 لازم بذکر است ارقام موجود در شهرستان شامل: ملس شیرین،ملس ترش، پوست سیاه،شاه بار،میخوش،دوستی،زاغ،پوست کدویی ،ترش جنگلی و ترش محلی بوده و بازار مصرف انار تولیدی شهرستان به سایر شهرهای استان و استانهای همجوار می باشد/س.


برچسب ها: انار ، باغات ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.