اقتصاد مقاومتي تشخيص حوزه‌هاي فشار در شرايط کنوني تحريم و تلاش براي کنترل و بي‌اثر کردن و تبديل چنين فشارهايي به فرصت است.

غلامحسين طاهري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: اقتصاد مقاومتي مجموعه تدابير و راهکارهايي است که براي پيشبرد اقتصاد در شرايط مقاومت در همه زمينه‌هاي اقتصادي بکار گرفته مي‌شود.
وي در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتي تشخيص حوزه‌هاي فشار در شرايط کنوني تحريم و تلاش براي کنترل و بي‌اثر کردن و تبديل چنين فشارهايي به فرصت است که در نتيجه چنين اقتصادي بايد قابليت انعطاف در شرايط مختلف و  همچنين تو انايي عبور از بحران را نيز داشته باشد.
اين کارشناس تصريح کرد: براي دستيابي به چنين اقتصادي بايد زير ساخت‌هاي اقتصادي به گونه‌اي طراحي شود که در آينده در برابر تحريم و ناملايمات توانايي مقابله را داشته باشيم.
طاهري در ادامه خاطر نشان کرد: اقتصاد  مقاومتي زماني محقق مي‌شود که توان پايداري و مقاومت فوق‌العاده در کشور فراهم شود، که محوريت آن توده‌هاي مردمي است.
وي يادآور شد: در گام نخست بايد توانمندسازي آحاد مردم در دستور کار قرار گيرد تا زمينه براي حضور موثر همه افراد در فعاليت‌هاي مولد اقتصادي فراهم شود.
اين کارشناس در ادامه توجه به توليدات داخلي و حمايت از توليد ملي، تقويت اقتصاد دانش بنيان، توجه به بخش خصوصي، مديريت مصرف و مديريت در سمت منابع ارزي را از مهمترين مولفه‌هاي و راهکارهاي اقتصاد مقاومتي عنوان کرد.
طاهري گفت: در شرايط فعلي که تهديدها و تحريم‌هاي  کشورهاي غربي عليه ايران رو به فزوني است، اقتصاد مقاومتي از مجموعه اقدامات و تهميداتي است که براي مقابله با فشارهاي اقتصادي، سياسي و تبليغاتي بکار گرفته مي‌شود.
وي در پايان افزود: براي دستيابي به اين هدف بايد از تمام منابع و ظرفيت‌ها و توانمندي‌ها در بخش دولتي وغير دولتي به خوبي استفاده شود.
انتهاي پيام/

برچسب ها: اقتصاد ، فرصت ، تهدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار