مدیر کل ثبت و احوال استان آذربایجان شرقی از آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی 120 میلیون نفر از مرد م ایران از نیمه دوم سال 1390 تا کنون خبر داد.

 

جعفری آذر درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، افزود: طی 2سال اخیر سازمان ثبت و احوال در راستای حرکت به سمت دولت الکترونیک 2 پروژه مهم آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی مردم ایران و کارت هوشمند ملی را طراحی و اجرا کرده است که در حال حاضر پروژه کارت هوشمند ملی در طی یک برنامه 3 الی 5 ساله در حال اجراست.

وی ادامه داد: بسیاری از اسناد ما عمری بیش از 90 سال داشتند و با توجه به پروسه زمانی، وضعیت آب و هوایی و نگهداری در حال نابودی بودند که با ابلاغ این طرح در حال حاضر اکثر ثبت و احوال استانهای کشور آرشیو الکترونیکی خود را تکمیل کرده اند.

وی تاکید کرد: طبق ابلاغیه سازمان ثبت و احوال کشور باید تا پایان نیمه اول سال 1392 اسناد هویتی تمامی 120میلیون نفر بصورت آرشیو الکتورنیکی موجود باشد.

وی خاطر نشان کرد:اسناد ثبت احوال از سال ۱۲۹۷تا کنون در بایگانی های این سازمان قرار دارد که از آن زمان تا کنون حدود۱۲۰ میلیون نفر در در ثبت احوال کشور دارای سند هویتی می باشند که از آن میان در استان آذربایجان شرقی حدود ۹میلیون نفر تا کنون دارای اسناد هویتی و شماره ملی هستند که بعضی از آنها از دنیا رفته و برخی در قید حیات می باشند که همگی دارای شماره ملی مشخص می باشند ، که با اینگونه اقداما هرکسی می تواند با مراجعه به سازمان ثبت احوال از هویت و شجره نامه گذشتگان خود آگاه شود.

وی اظهار کرد: آرشیو الکترونیکی به عنوان مهم ترین زیر ساخت الکترونیکی دولت الکترونیکی می تواند زمینه ساز بسیاری از خدمات هویتی و ملی افراد باشد.

جعفری آذربا اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی اولین استانی است که با وجود 11 ماه تاخیر در شروع پروژه آرشیو الکترونیکی طی چند ماه با تلاش شبانه روزی همکاران تمامی اسناد هویتی مردم استان تکمیل گردیده یادآور گردید: 3 خرداد امسال با حضور استاندار به مناسب آزاد سازی خرمشهرآرشیوالکترونیکی استان راه اندازی شده و از آن پس کل اسناد درج شده در این استان الکترونیکی می باشد .

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی اولین استانی است که مجهز به این آرشیو شده است افزود: این پروژ از مهمترین زیر ساخت های سازمان ثبت احوال استان در سال ۱۳۹۲ به شمار می آید و از این پس هم استانی های عزیز می توانند از هر کجای کشور که باشند برای دریافت اسناد هویتی خود اقدام نمایند.

وی با بیان مزایای آرشیو الکترونیکی یاد آور شد: علاوه بر پیشگیری ازنابودی اسناد طی پروسه زمانی امکان هر گونه جعل و تخلف نیز از بین می رود.

مدیر کل ثبت احوال استان گفت: آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی مردم نه تنها بستری برای هرگونه خدمات ثبت احوال را ایجاد کرده بلکه زمینه ساز بسیاری از پروژهای ملی را نیز فراهم کرده است.

وی ادامه داد: با آرشیو الکترونیکی اسناد پروژه مهم صدور کارت هوشمند ملی برای هر ایرانی که یکی از پروژه های قانون پنجم توسعه می باشد با پروسه زمانی کوتاه تر پیش خواهد رفت.

جعفری آذرگفت :سازمان ثبت احوال استان در دو سال گذشته اقدامات بسیار مهمی انجام داده که بهره برداری از آرشیو الکترونیکی و فراخوان صدور کارت هوشمند ملی که در نیمه دوم امسال صورت خواهد پذیرفت از مهمترین آنهاست.

گفتنی است: طرح آرشیو الکترونیکی اسناد هویت ثبت احوال آذربایجان شرقی زیر ساختی برای کارت هوشمند الکترونیک است./س

برچسب ها: اسناد ، هویتی ، آرشیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۰۰:۱۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
جمعیت ایران 75 میلیون نفره چه جوری 125 میلیون نفر اسنادشون الکترونیکی شده