"نيکولاس مادورو" رئيس جمهور ونزوئلا اعلام کرد کشورهاي عضو اتحاديه بوليواري ملت‌هاي آمريکاي لاتين (آلبا) امروز پنجشنبه نشست اضطراري شوراي سياسي اين سازمان را در کاراکاس برگزار خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ايتارتاس، وي گفت: اين کنفرانس به‌طور کامل به اوضاع در داخل و خارج سوريه اختصاص خواهد داشت.

وي افزود هدف از برگزاري اين نشست، تهيه يک تعريف از راهبرد چند گزينه‌اي به منظور کمک احتمالي براي جلوگيري از وقوع حمله‌اي بر ضد مردم سوريه است.

"الياس خوآ" وزير امور خارجه ونزوئلا نيز اعلام کرد وي و محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران توافق کرده‌اند فرايند رايزني را در چارچوب نظام سازمان ملل آغاز کنند.

اين دو کشور همچنين رايزني‌هايي با اعضاي جنبش غيرمتعهدها به منظور اتخاذ تدابيري و در پيش گرفتن مواضعي در خصوص اين مسئله انجام خواهند داد.

خوآ افزود وزراي امور خارجه کشورهاي آفريقايي و خاورميانه معتقد هستند آمريکاي لاتين، نقش مهمي در شکل دادن به افکار عمومي به منظور جلوگيري از تهاجم نظامي ايفا مي‌کند.

وي گفت به غير از آلبا، کمک به تلاش‌هاي ضد جنگ توسط اتحاديه کشورهاي آمريکاي جنوبي (اوناسور) و جامعه کشورهاي آمريکاي لاتين و کارائيب (سلاک) انجام شده است.

وي خاطر نشان شد آمريکاي لاتين، الگوي منطقه‌اي است که در آن، کشورهاي منطقه ياد گرفته‌اند با کمک صلح و دموکراسي، مناقشات خود را حل و فصل کنند.

وي تصريح کرد:«اين ارزشي به رسميت شناخته شده در سراسر جهان است.

آلبا يک انجمن اقتصادي و تجاري متشکل از کشورهاي آمريکاي لاتين است که قصد دارد انسجام منطقه‌اي را با در نظر گرفتن فرصت‌هاي واقعي براي اقتصادهاي ملي، توسعه دهد.

آلبا متشکل از بوليوي، ونزوئلا، جمهوري دومينيک، کوبا، نيکاراگوئه، سن وينسنت و گرانادا و اکوادور است.

شوراي سياسي اين سازمان از وزراي امور خارجه کشورهاي عضو تشکيل شده است. 
برچسب ها: آلبا ، سوریه ، نشست ، مادورو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار