رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: افزایش تولید و طی مسیر کیفیت گندم و نان خواسته اصلی مردم و مسئولین بوده و تلاش برای ارتقا کیفی گندم از مزرعه تا سفره توسط مجموعه سازمان جهادکشاورزی استان تداوم دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، مسعود محمدیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این سازمان به تبع نقش و جایگاه مدیریتی خود، تلاش می‌کند شرایط را برای تولید گندم با کیفیت از طریق اصلاح بذر، آموزش کشاورزان و اصلاح ساختارهای تولیدی مناسب فراهم آورده و با ایجاد اتاق ارتقای کیفیت گندم و آرد در سازمان، در پی تحقق افزایش کیفی گندم از مزرعه تا سر سفره مردم است.

وی در ادامه افزود: تولید گندم باید بر اساس تقاضای کارخانجات آردسازی صورت گیرد و نتایج آزمایش‌های پژوهشکده غله و نان وابسته به وزارت بازرگانی و موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر وزارت جهادکشاورزی، بیانگر افزایش قابل توجه کیفیت گندم تولیدی استان در سال‌های اخیر بوده است.

محمدیان از تلاش گسترده سازمان برای افزایش کیفیت گندم تولیدی با معرفی ارقام متعدد آبی و دیم سازگار با شرایط آب و هوائی استان از سوی مراکز تحقیقاتی خبرداد و گفت: در طول چند سال گذشته جهت افزایش کیفیت گندم تولیدی، قدم‌های مثبتی در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی برداشته شده و انجام عملیات به زراعی در مزارع گندم از دیگر اقداماتی است که در جهت افزایش کیفیت و کمیت گندم تولیدی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در تدوین نقشه راه کیفیت گندم، آرد و نان شش هدف اساسی شامل بهبود کیفیت، فناوری کارخانه‌های آرد، ارتقای کمی و کیفی مراکز حمل و نقل، اصلاح فرآیند تولید و خرید گندم، استانداردسازی و بهبود نهاده‌های کشاورزی و توسعه اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی دنبال می‌شود اضافه کرد: این چرخه از مزرعه آغاز و به مشتری ختم می‌شود و هر یک از مجموعه‌هایی که در این چرخه حاضر هستند نقش موثری در کیفیت نان دارند.

محمدیان تصریح کرد: نمی‌توان ارتقای کیفیت را به تنهایی از یک سازمان خواستار شد، هر یک از اجزا در چرخه تولید نان باید نقش خود را به خوبی ایفا تا بتوان به اهداف تعیین شده در ارتقای کیفیت گندم، آرد و نان و در نهایت رضایت مشتری دست یافت. استانداردسازی، بهبود نهاده‌های کشاورزی، تولید هدفمند گندم و بهبود فرآیند تولید گندم از برنامه‌هایی است که به عنوان اهداف نقشه راه در دستور کار سازمان قرار دارد.
برچسب ها: مزرعه ، گندم ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.