نخستین هفته لیگ برتر فوتسال با برگزاری 3 دربی در شهرهای تهران، تبريز و اصفهان همراه است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اولین هفته از رقابتهای لیگ برتر فوتسال از فردا آغاز می شود که طی آن تیم ها پس از پشت سر گذاشتن تعطیلات بلند مدت و هم چنین فصل نقل و انتقالاتی نه چندان گرم با یکدیگر به رقابت می پردازند.  
 
البته در مدت تعطیلی لیگ بازار واگذاری و خرید و فروش امتیاز تیم ها حسابی داغ بود ابتدا کریم منصوری به دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت مسئولان تیم را منحل اعلام کرد اما مدتی بعد با پیگیری مسئولان شورای شهر و مدیر عامل باشگاه این جریان منتفی شد تا مقدمات حضور منصوری در لیگ و بسته شدن این تیم فراهم شود که این جریان تا یک هفته مانده به آغاز رقابت های لیگ برتر نیز ادامه داشت با این وجود باید دید تیم همیشه مدعی منصوری در این فصل چه می کند.

اما از دیگر جریانات فصل نقل و انتقالات قبل از شروع لیگ حکایت دنباله دارد و تیم تاسیسات دریایی و گیتی پسند نوین بود و مسئولان تاسیسات دریایی پس از صعود به لیگ برتر و اطلاع از اینکه آغاز رقابتها یک ماه به تعویق افتاده عدم توانایی خود را برای تیم داری اعلام کردند و هر روز نام یک خریدار به گوش می رسید که عاقبت پرسپولیس مشهد به عنوان گزینه نهایی فروش امتیاز معرفی شد اما مخالفت مسئولان ورزشی تهران با بیرون رفتن امتیاز ار تهران پس از توافق نهایی مسئولان 2 تیم مانع از این جابه جایی شد و در پایان مسئولان تاسیسات راضی به تیم داری شدند و در لیگ برتر حضور یافتند.  
 
پس از حاشیه هایی که با ورود پرسپولیس مشهد به پایتخت به وجود آمد و پاسخ منفی ورزش تهران به این نقل و انتقال این تیم مشهدی برای خرید امتیاز راهی اصفهان شد اما این بار نیز با پشت سر گذاشتن مدتی چند روزه ناامید شد و مسئولان گیتی پسند این امتیاز را به خریداری همشهری با نام زمزم واگذار کرد تا در لیگ جايي برای حضور دومین تیم مشهدی نباشد.  
 
اما واگذاری امتیاز صبا به تیم تندیس ماهان قم یکی از شوکه کنندترین انتقال امتیازات بود زیرا پس از اعتراضات به مسئولان باشگاه بابت تاخیرشان در بستن تیمی که فصل پیش از سد مدعیان فوتسال گذشته و عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرده بود، تمرینات این تیم با کادر فنی گذشته آغاز شد و حتی مدیریت باشگاه اعلام کرد که با توجه به توانمندی سرمربی نتایج قابل قبولی کسب می کنیم اما مدتی پس از شروع تمرینات به ناگاه انتقال امتیاز به تندیس ماهان از سوی مدیریت باشگاه تایید شد این در صورتی بود که صبای قم به سبب عملکرد خود در لیگ سال 91 می توانست به یکی از مدعیان تبدیل شود و به این ترتیب تندیس ماهان در لیگ برتر حضور یافت.  
 
بازار نقل و انتقال در فوتسال اگر چه در بخش بازیکنان داغ نبود به همان نسبت و با افزایش چشم گیر نقل و انتقال امتیازهای تيم هاي لیگ برتری پررنگ بود و شاید تنها نقطه اوج بازار نقل و انتقال بازیکنان، اعتراض های مکرر به جذب بازیکنان ملي توسط لک سرمربی گیتی پسند بود.  
 
حال با این اوصاف تیم های گیتی پسند اصفهان، شهید منصوری قرچک، دبیری تبریز، میثاق تهران، شرکت حفاری اهواز، شهرداری تبریز، فرش آرا مشهد، راه ساری، شهرداری ساوه، هلال احمر تبریز، زمزم اصفهان، تندیس ماهان قم، نفت امیدیه و تاسیسات دریایی تهران در لیگ برتر چهاردهم فوتسال شرکت می کنند.  
 
حال به نیمه شهریور ماه و آغاز رقابت های لیگ برتر رسیده ایم و البته برخلاف گذشته که هفته های اول رقابت های چنگی به دلی نمی زند، هیجان در بازی های حاکم است زیرا به نظر کمیته فوتبال دربی های هر شهر در 5 هفته ابتدایی لیگ برگزار می شود بدین ترتیب در هفته نخست شاهد برگزاری 3 دربی در شهرهای تهران تبریز و اصفهان هستیم.
 
اولین رقابت ها در روز 14 شهریور با رقابت دو تیم فرش آرا راه ساری و دربی شهر تبریز آغاز خواهد شد.
 
فرش آرا که در نخستین رقابت فصل جدید میزبان رقیب است در کوتاه ترین زمان تمرینات خود را آغاز کرده بود و با حذف گزینه های سرمربیگری مجید مرتضایی هدایت این تیم را بر عهده گرفت تا فصل جدید را با قدرت به مصاف حریفان بروند در حالیکه مشهدی ها فصل گذشته در جایگاه هشتم جای گرفتند اما در سوی دیگر راه ساری قرار دارد که تا چند هفته گذشته وضعیت مشخصی نداشت و سرانجام بسطامی هدایت تیم را بر عهده گرفت راه ساری در فصل قبل مقام دهم جدول را از آن خود کرد.
 
دیگر دیدار روز نخست هفته اول رقابت ها در شهر تبریز و بار رقابت 2 همشهری برگزار می شود، در این دیدار دبیری و هلال احمر به مصاف یکدیگر می روند.
 
دبیری که سال قبل مقام چهارم را از آن خود کرد این بار با سوداي قهرمانی پا به میدان می گذارد. مسئولان این باشگاه، تیم را برای گرفتن صدر جدول بستند و به همین منظور وحید شمسایی را به عنوان سرمربی برگزیدند.
 
هلال احمر تبریز نیز که در گذشته عملکرد مطلوبی نداشت و جایگاه یازدهم را گرفته بود در این فصل  با سرمربیگری محسن خبیری جان تازه ای گرفته و با توجه به گفته ها برای حضور در مکانی قابل قبول از جدول پا به میدان می گذارد.
 
**تهران بزرگ و 2  شهرآورد

در دومین روز رقابت های هفته نخست شاهد دربی پایتخت نشینان خواهیم بود در این جدال دو تیم میثاق و شهید منصوری رو در روی یکدیگر قرار می گيرند تا نخستین امتیاز ليگ را از آن خود کنند.
 
میثاق تهران اگر چه مانند دیگر تیم ها تمرینات خود را با تاخیر آغاز کرد اما خود را کمی با توجه اردوها انتظارات بالایی از تیم خود دارد و برای حضور در جمع 3 تیم برتر می جنگد این تیم در فصل گذشته با باخت خود برابر هلال احمر رده چهارم جدول را از دست داد و در جایگاه پنجم تکیه کرد.
 
اما شهید منصوری که همیشه در جمع مدعیان جای گرفته این فصل با توجه با مشکلاتی که با آن رو به رو بود و در آخرین لحظات تیم را بست و رضا اوزرنی که فصل گذشته کمک مربی تیم بود را به عنوان سرمربی برگزید.
 
تعداد تمرینات این تیم کم بود و در دیدارهای تدارکاتی نیز عملکرد چشمگیری نداشت حال با این اوصاف باید دید منصوری تیم بزرگ  نامی فوتسال می تواند همچون گذشته مدعی باشد یا نه...
 
در دیگر دیدار هفته نخست شهرداری تبریز که تکلیفش در آخرین روزها مشخص شد به مصاف تیم تازه وارد تاسیسات دريای تهران می رود شهرداری تبریز به دلیل مسائل حاشیه ای که گریبانگیر این باشگاه شده بود با وجود اینکه در جایگاه هفتم جدول قرار گرفته، وضعیت مشخصی نداشت اما در مهلت های پایانی این تیم با نام خود و با کارد فنی گذشته در رقابت ها حاضر می شود و این در حالیست که اسماعیل تقی پور شاید فرصت برگزاری تمرینات مطلوبی را هم نداشت.
 
اما تاسیسات دریایي که جز معدود تیم هایی بود که در اولین فرصت تمرینات خود را آغاز کرد به دلیل مشکلات با وقفه ای روبرو شد که  از اوج آمادگی خود دور بماند اما علی صانعی پس از حضور قطعی این تیم در لیگ بازیکنانش را رها نکرد و با عنوان سرمربی، تمرینات خود را بار دیگر آغاز کرد تا این تیم تهرانی حرفی برای گفتن داشته باشد.  
 
در دیدار بعدی تیم تندیس ماهان قم که حضورش در لیگ تعجب همگان را بر انگیخت با شهرداری ساوه که فصل گذشته در جایگاه نهم جدول جای گرفت، روبه رو می شود.  
 
تندیس ماهان در حالی پا به میدان گذاشت که تیم نائب قهرمان صبا تمرینات خود را با حسن زاده آغاز کرده بود و امید می رفت تا بار دیگر در لیگ بدرخشد با این اوصاف باید دید تندیس می تواند جایگزین خوبی برای تیم مدعی حتمی باشد یا نه. . .  
 
در آن سوی میدان شهرداری ساوه قرار دارد که تغییرات در کادر فنی اش جنجال به پا کرد در پی این جایگزینی ها رضا عقابی که تیم را در جایگاه نهم نشانده بود، بیرون رفت تا مهدی ابطحی در رأس کادر فنی قرار گیرد.  
 
در آخرین دیدار روز دوم هفته نخست، تیم نفت امیدیه به مصاف حفاری اهواز می رود این دیدار که با رقابت جنوب کشوری ها همراه است بین یک تیم تازه وارد و تیم حفاری صورت می گیرد.  

نفت امیدیه پس از بلاتکلیفی های گاز خوزستان پا به جمع برتری ها گذاشت و گفته می شود که با ترکیب سال قبل گازی ها رقابت می کند باید دید این تیم می تواند در رده های مورد قبول جدول جای گیرد یا روندی مانند گاز خوزستان را در پیش می گیرد.  
 
حفاری اهواز نیز که به گفته ناظم الشریعه سرمربی تازه وارد خود جوان و پویا بسته شده برای کسب امتیاز اولین بازی به رقابت می پردازد.  
 
**گيتي پسندي ها در دو تيم و يک دربي

آخرین روز هفته اول لیگ برتر فوتسال با دربی شهر اصفهان و دیدار تیم های گیتی پسند و زمزم همراه خواهد بود.  
 
تیم گیتی پسند که قهرمان فصل گذشته تنها چند روزی است از رقابت های جام باشگاه های آسیا  و با کسب نائب قهرمانی بازگشته روز شنبه اولین رقابت لیگ برتر خود را با سر مربیگری رضا لک آغاز می کند.
 
گفتنی است، رضا لک با از دست دادن عنوان قهرمانی شاید شروع دلچسبی با لیگ نداشته باشد اما برای کسب قهرمانی پا به میدان می گذارد .  
 
در سوی دیگر زمزمی قرار می گیرد که در نهایت امتیاز گیتی پسند نوین را از آن خود کرد و مهدی محمدی را برای هدایت این تیم برگزید البته شنیده می شود این تیم به دلیل کم تجربگی مسئولان زمزم توسط باشگاه گیتی پسند بسته شد و حتی کمک مربی لک در گيتي پسند هدایت زمزمی ها را برعهده گرفته است./مح 

برچسب ها: لیگ ، برتر ، فوتسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار