مدیرکل دفتر امور تشکل‎های کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران دستیابی به پیشرفت را منوط به ائتلاف محله‎ای و منطقه‎ای دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان عبدالرضا مسلمی گفت: یکی از ضعفهای اساسی در کشور جزیرهای عمل کردن است، هر کس یافتههایی به دست میآورد برای خودش انجام میدهد با این نگرش نمیتوان انتظار پیشرفت را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آمریکا مدیریت جهانی را بر اساس چهار اصل انجام میدهد، افزود: اصل قواعد، اصل منابع، اصل سرزمینگرایی و اصل نهادگرایی جزو اصولی هستند که این کشور بر آن تکیه کرده است.

مدیرکل دفتر امور تشکلهای کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در خصوص اهداف استراتژیک بخش کشاورزی در سند چشمانداز خاطرنشان کرد: تامین امنیت غذایی با تکیه بر تولید از منابع داخلی، تامین مواد اولیه صنایع، اشتغال‌زایی، بهرهبرداری از ظرفیت بالقوه کشور، توسعه صادرات، تاکید بر خودکفایی محصولات اساسی جزو اهداف بخش کشاورزی است.

مسلمی افزود: بخش کشاورزی سهم قابل توجهی در صادرات دارد علاوه بر این باعث ارزآوری و ارتباط جوامع نیز میشود لذا باید مورد توحه بیشتری قرار بگیرد.

وی به ارکان مهم توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: منابع پایه «آب، خاک، جنگل و ...»، نیروی انسانی ماهر و کارآمد، مدیریت، سرمایه نهادهها، مدیریت و سازمانیافتگی از جمله مسائلی است که هر کمبود هر کدام از اینها باعث نقصان در تولید میشود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت تعاونیها باید بر اساس اصول باشد، گفت: اگر قرار است یک شبکه سازمان روستایی را مدیریت کنیم نمیتوان از طریق دیدگاه سنتی این کار را کرد، البته در این راستا دانشگاهها و دستگاههای اجرایی نیز باید یک تکان اساسی بخورند.

مدیرکل دفتر امور تشکلهای کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه یادگیری راه برونرفت از بسیاری از مشکلات است، گفت: ابزارهای آموزشی برای انتقال اطلاعات بسیار متحول شده که میتوان به راحتی دانش و دانستههای خود را به روز کنیم.

مسلمی در ادامه گفت: در شرایط فعلی سازمانهایی رو به توسعه هستند که بتوانند تغییر را در خود ایجاد کنند و مرتبا در حال یادگیری باشند.

وی نقش تعاونی را در اقتصاد کشور مهم خواند و اظهار داشت: تعاونی ها در افزایش تولید، کاهش هزینهها، تجمیع سرمایه، بهبود فضای کسب و کار و همکاری و تعادل در روستا کمک میکنند.

 مدیرکل دفتر امور تشکلهای کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه گاهی برخی تعارضات یک فرصت استثنائی به وجود میآورد، گفت: مدیران خوب باید تعارض ایجاد کنند تا زمینههای رشد و شکوفایی فراهم شود/س 

 

برچسب ها: تعاون ، گلستان ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.