نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه وسملقان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: امام رضا(ع) بسیار هنرمندانه در گسترش ولایتمداری اقدام کرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، قاسم جعفری گفت: سراسر زندگی امام هشتم بویژه زندگی سیاسی ایشان سرشار از آموزه های سیاسی است و ایشان با درایت و هنرمندی توانستند اسلام و دین خدا و ولایتمداری را در دنیا بسط دهند.

وی افزود: سیاست و رفتار سیاسی ایشان در حکومت عباسی از پذیرش مشروط ولایتعهدی و عدم دخالت در عزل و نصب ها، تا اقامه نماز باران و نماز عید فطر، بسیار ظرافت و دقت انجام شد و باعث تثبیت ولایتمداری در شیعیان و توسعه آن شد.

جعفری در ادامه گفت: خداحافظی سیاسی امام رضا (ع) با اصحاب در مدینه و نیز سخنانشان در مسیر سفر اجباری شان از مدینه تا طوس پر از آموزه های سیاسی است که باید برای مردم و بویژه نسل جوان تبیین شود.

وی اظهار داشت: سخن معروفی که در نیشابور به یادگار گذاشتند بزرگترین حکومت و بهترین تئوری ولایتمداری است در آنجا که وجود خود و ولایت را از شروط مصونیت از عذاب خداوند و نیز از شروط اعتقاد به وحدانیت و نبوت اعلام کردند ولایتمداری را به طرز شگفتی توسعه دادند.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه وسملقان و گرمه و جاجرم افزود: بنابراین باید امروز این آموزه ها میان جامعه تبیین شود و جوانان و نیز مسئولان حکومتی با آن آشنا شوند واز آنان بهره برداری کنند.

وی گفت: برپایی همایش ها و جشنواره ها نيز یکی از این ابزارهاست.

همایش علمی پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) در خراسان شمالی 23 شهریورماه همزمان با دهه کرامت برگزار می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.