رییس کل دادگستری استان مرکزی به همراه شورای معاونین از زندان مرکزی اراک بازدید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، در این بازدید مددجویان زندان ضمن گفت‌وگو با رییس کل، معاونین و قضات دادگاه‌های جزایی و حقوقی اراک از نزدیک به بیان پرونده‌های قضایی خود پرداخته و دستورات لازم در برخی از آن‌ها صادر شد.

حجت الاسلام مظفری رییس کل دادگستری استان در حاشیه این بازدید گفت: بازدید از زندان‌های استان در کلیه حوزه‌های قضایی به صورت منظم انجام می‌گیرد و قضات ضمن دیدار با زندانیان و استماع مشکلات آن‌ها به مسائل مطرح شده طبق قوانین رسیدگی ‌می‌کنند.

وی افزود: تکیه بر مجازات‌های جایگزین حبس، برنامه راهبردی دادگستری استان در کاهش جمعیت کیفری ندامتگاه‌های این استان است که در این راستا تدابیر ارزشمندی اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: زندان کانون اصلاح رفتار نابهنجار اجتماعی افراد خاطی است و دستیابی به اهداف تربیتی و آموزشی نیازمند سیاست‌های خاص در تعدیل جمعیت کیفری است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: تنها آسیب ناشی از زندانی شدن یک فرد مشکلات فضای فیزیکی زندان‌ها نیست، بلکه خطرات و آسیب‌های اجتماعی در کمین خانواده زندانی نیز مساله‌ای با اهمیت است.

وی با بیان این‌که «قضات استان مرکزی باید مجازات‌های جایگزین حبس را به عنوان اولویت کاری خود قرار دهند» اظهار کرد: قضات همچنین باید رسیدگی به مشکلات قضایی زندانیان را با حساسیت دنبال کنند.

وی بر لزوم تقویت حرفه‌آموزی و مراقبت‌های پس از خروج زندانیان به ویژه مددجویان زن و تقویت کانون‌های اصلاح و تربیت تأکید ویژه کرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مرکزی ، دادگستری ، زندان ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.