معاون برنامه ریزی و توسعه رفاه شهری سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از اجرای طرح ویژه استقبال از مهر در همه محلات پایتخت خبر داد.

علیرضا صادقی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: قرار است 7برنامه در 3محور خدمات اجتماعی،رفاه و گردشگری و همچنین توانمندسازی و کارآفرینی از نیمه دوم شهریور و پیش از آغاز سال تحصیلی برای جامعه هدف که دانش آموزان  همه مقاطع  تحصیلی محلات شهر تهران با اولویت دانش آموزان آسیب دیده و یا در معرض آسیب است اجرایی شود.


صادقی با بیان این که محلات به طور مستقیم درگیر اجرای این طرح هستند تصریح کرد: اجرای برنامه استقبال از مهر زیر نظر مراکز امور اجتماعی مناطق انجام می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه رفاه شهری سازمان رفاه همچنین یادآورشد: این طرح تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد:مجری این برنامه هم خانه های زیر مجموعه سازمان و کانون های تعریف شده در ذیل این خانه ها در سطح محلات پایتخت است.

وی در تشریح این 7 برنامه هم اظهار کرد: برنامه های اطلاع رسانی با توزیع بروشور،کتابچه و بسته های آموزشی بین دانش آموزان، استقرار گشت های خدمات فوریتی در نقاط آسیب خیز با هدف ایجاد امنیت اجتماعی برای کودکان، توزیع بسته های آموزشی و سبدهای لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند و.... بخشی از خدمات در نظر گرفته شده در این طرح است.

صادقی گفت:  برنامه بازدید از امکان فرهنگی و مذهبی در کنار دستاوردهای مدیریت شهری در قالب تور های گردشگری برای دانش اموزان نیز قرار است   اجرایی شود.

وی افزود: در حوزه توانمندسازی هم  برگزاری تورهای بازدید از واحدهای صنعتی و کسب و کار موفق برای آشنایی دانش آموزان مقطع متوسطه با حرف و مشاغل در دستور کار این طرح است .دعوت از چهره های موفق اقتصادی و برپایی کارگاه های آموزشی کارآفرینی و خلاقیت هم از سایربرنامه های در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه رفاه شهری سازمان رفاه با اشاره به این نکته که قراراست  پس از پایان طرح ،ارزیابی عملکردی صورت گیرد تصریح کرد: در طول مدت اجرای طرح هم تیم های کارشناسی سازمان به صورت تصادفی از مراکز مورد نظر بازدید می کنند.

صادقی همچنین در خصوص ارگان های همکار در اجرای این طرح هم یادآورشد: ستاد مبازره با مواد مخدر،معاونت امور اجتماعی سازمان رفاه،آموزش و پرورش،اداره کل آموزش شهروندی، وزارت کار،تعاون و رفا ه اجتماعی به همراه سمن ها و نهادهی مردمی مرتبط در اجرای این طرح یاریگر ما خواهند بود.

برچسب ها: رفاه ، محلات ، مشارکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار