سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: میزان صادرات استان در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 40 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ،هاشم پور در کارگروه صادرات استان از افزایش 66 میلیون دلاری صادرات مازندران در پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

وی افزود: در پنج ماهه نخست امسال حدود یک میلیون و 378 هزار تن به ارزش حدود 230 میلیون دلار به کشورهای هدف صادرات استان صورت پذیرفت.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران به موارد صادراتی استان اشاره وتصریح کرد: انواع مواد غذایی شامل (بیسکوئیت،پوره،نوشابه و آب معدنی،رب گوجه فرنگی،آبمیوه و کنسانتره ،...)،محصولات کشاورزی (کیوی) گل و گیاه،سیب درختی،سبزیجات و ... سیمان،انواع مواد معدنی،مصالح ساختمانی،مصنوعات چوبی و ... از استان به کشورهای هدف صادر شد.

هاشم پور به کشورهای هدف اشاره کرد و گفت: این محصولات به کشورهایی نظیر عراق، روسیه، آذربایجان، ترکمنستان، هنگ کنگ، مالزی، امارات،ترکیه، چین، ژاپن و ... صادرشد.

وی تصریح کرد: صادرات استان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی 38 درصد و از لحاظ ارزشی 40 درصد رشد داشته است.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه پیش بینی صادرات در پنج ماهه نخست امسال حدود 119 میلیون دلار بوده گفت : با توجه به صادرات 230 میلیون دلاری میزان 193 درصد اهداف این بخش در این مدت محقق شد./س

برچسب ها: صادرات ، پارسال ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.