امام جمعه بجنورد با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه تر همایش میقات الرضا(ع) در استان، گفت: این همایش باید در شأن امام رئوف و زائران حرم رضوی برگزار شود.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در جلسه هماهنگی سومین همایش میقات الرضا (ع) در استان گفت: با توجه به نامگذاری این استان به نام باب الرضا و گنجینه فرهنگ ها، باید این همایش به گونه ای برگزار شود که در شان آن بزرگواران و زائرین حرمش باشد.

وی خواستار برگزاری این همایش به صورت ستادی و با همکاری تمامی نهادها و ادارات فرهنگی استان شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این همایش در استان، زائرین عبوری، خراسان شمالی را میقات حرم امام رضا (ع) قرار دهند و با آمادگی کامل معنوی به سوی حرم رضوی رهسپار شوند.

سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هم بر فراهم سازی امکانات لازم برای زائرین در محیط امامزادگان تاکید کرد و متذکر شد: سازمان ها و نهادهای فرهنگی باید کمک های خود را به صورت مشاوره و کمک های مالی برای برگزاری این همایش و بهسازی این طرح ارائه دهند.

وی به دغدغه رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: برای تحقق این خواسته رهبری، همکاری همه مسئولان ضروری است.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم در ادامه این جلسه خواستار قرار گرفتن این همایش به عنوان یکی از برنامه های و.یژه دهه کرامت در استان شد.

در پایان این همایش در رابطه با نحوه برگزاری باشکوه این همایش و وظایف هر کدام از دستگاه ها بحث و تبادل نظر شد.

سومین همایش میقات الرضا (ع) 25 شهریور ماه جاری در محل امامزاده سید عباس بن جعفر(ع) بجنورد برگزار می شود/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.