شهرکرد/

توسعه زيارتگاه امامزاده سید بهاء الدين محمد (ع)، نیازمند كمک های خيرين

خدمات دهي و پذیرایی از زائران و گردشگران در بقعه متبرکه امامزاده سيد بهاء الدين محمد (ع) روستای شيخ شبان، نیازمند تأمين امكانات رفاهي و حمايت مالي بيشتر از سوی خیرین است.

حرم مطهر حضرت امامزاده سيد بهاء الدين محمد (ع) در روستای شيخ شبان، به عنوان زیارتگاه و سياحتگاهي مفرح، همواره و بويژه در ايام تعطيل، پذيراي شمار زيادي از زائران و گردشگران است كه خدمات دهي به آنها، نیازمند تأمين امكانات رفاهي و حمايت مالي بيشتر از سوی خیرین می باشد.
این بارگاه مقدس، به عنوان يكي از اماکن مهم زيارتي، فرهنگي و سياحتي استان چهارمحال و بختیاری، از ديرباز قداست معنوي خاصي نزد مردم منطقه داشته و همین امر باعث شده كه همواره خیل دوستداران و عاشقان اهل بيت (ع) از نقاط مختلف میهن اسلامی، به زيارت اين حرم نورانی بشتابند.

علاوه بر فضای معنوی و روحانی بقعه متبرکه و اشتیاق برای زیارت و عرض ارادت به محضر شریف این امامزاده واجب التکریم (ع)، چشم انداز زیبا و طبیعت بكر در ارتفاعات بالادست و مشرف بر اين سياحتگاه، همراه با آب و هوای خنک و دلنشین کوهستانی و چشمه سارهای با آب گوارا بویژه در فصول بهار و تابستان، فرصت مناسبي را براي تفرج، پیاده روی و ورزش كوهنوردی، و فاصله گرفتن از دغدغه های روزمره زندگی، در خلال سفر به اين مكان مقدس و در کنار فیض زیارت و توسل، برای زائران و گردشگران فراهم كرده است.

امکانات و تسهيلات تفريحی، گردشگری، حمل و نقل، اسکان و ... این بقعه متبرکه، شامل؛ جاده آسفالته، پاركينگ، زائرسرا، پارک بازي کودکان، سکوهاي نشيمن و ... در حال حاضر، از وضعيت نسبتاً مطلوبتري نسبت به چند سال قبل براي پذيرايي از زائران و گردشگران برخوردار است، لکن جوابگوي نياز موجود نيست و تا رسیدن به حد شایسته و مورد نیاز بمنظور جلب رضايت زائرین و گردشگران، نیازمند تلاش و یاری بیشتری است.

دبیر و عضو هیأت امنای حرم امامزاده سيد بهاء الدين محمد (ع) گفت: حساب جاری ( سیبا ) به شماره « 0107171485000 » نزد بانك ملي ایران ( شعبه شهركرد / كد3271 ) به نام این آستان مقدس، بمنظور دريافت كمک های مردمي و حمایت های مالی خیرین و افراد متمکن در راستای توسعه عمرانی و فرهنگی بقعه متبرکه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه؛ در حال حاضر برخی نشست ها و اردوهای اداری و دانش آموزی ( فرهنگی، آموزشی، ورزشی و تفریحی ) از نقاط مختلف نیز در این محل برگزار می شود، افزود: این هیأت امناء، آماده همكاري با ادارات، نهادها و سازمان ها در این زمینه می باشد.

روستای شیخ شبان، از توابع شهرستان بن در استان چهارمحال و بختیاری است که در فاصله 39 کیلومتری مرکز این استان ( شهرکرد ) قرار دارد و به عنوان کانون « خاتم کاری » در کشور هم مشهور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.