"چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان درباره سوریه، عنوان داشت، پیش بینی می شود اقدام نظامی محدود به سوریه دهها میلیون هزینه دربرداشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز ، هیگل به اعضای مجلس نمایندگان گفت:با توجه به گزینه های متعدد، ما هزینه های متعدد را بررسی کردیم که پیش بینی می شود، دهها میلیون دلار باشد.
این در حالی است که مسئولان سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هزینه های عملیات نظامی را فاش نمی کردند.
در این میان، سخنگوی پنتاگون، روز چهارشنبه، گفت: احتمال می رود منابع موجود وزارت دفاع، بدون درخواست بودجه اضافی، این هزینه را تامین کند.
در همین حال، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان درباره سوریه گفت: کشورهای عربی اعلام آمادگی کرده اند که هزینه مداخله نظامی آمریکا در سوریه را بپردازند و همراهی کنند.
کری افزود: کشورهای عربی گفته اند که هزینه قابل توجهی را متقبل خواهند شد و برخی از آنها تاکید کرده اند که خواستار حمله نظامی به سوریه به شکلی هستند که به کشورهای دیگر شد.
براساس این گزارش، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تصویب کرد تا در واکنش به حمله ادعایی شیمیایی در سوریه مجوز حمله نظامی به این کشور را به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا بدهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار