نخست وزیر لیبی امروز هشدار داد بحران کنونی میان دولت و نگهبانان تاسیسات نفتی کشور نباید بیش از این تداوم داشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ؛ "علی زیدان" گفت:« بسته شدن بنادر نفتی کشور فراتر ازیک اقدام جنایکارانه و در حد خیانت به کشور و مردم است ».
"زیدان" افزود نیروهای ویژه مراقبت از تاسیسات و مراکز نفتی به اعتماد دولت خیانت و از موقعیت خود سوء استفاده کردند و برخی از مراکز نفتی کشور را بستند .

مناقشه میان دولت لیبی و گروهی از نگهبانان تاسیسات نفتی کشور از اواسط اوت گذشته آغاز شد . دولت لیبی این افراد را به تلاش برای سیطره بر نفت کشور و استفاده از زور و سلاح در جلوگیری از فروش نفت کشور از بنادر و مبادی رسمی متهم می کند .

از طرف دیگر این گروه ها مقامات لیبی را به فساد از طریق فروش نفت خام بدون تعیین میزان محموله های صادراتی نفت کشور متهم می کنند .

" علی زیدان" تصریح کرد بحران فعلی درباره تعطیلی بنادر نفتی کشور نباید به درازا بکشد زیرا اگر این بحران به نقطه غیر قابل برگشت برسد در آن صورت دولت مجبور خواهد شد دست به اقدام اساسی بزند .

زیدان افزود مقامات لیبیایی برای حفظ امنیت ملی و جلوگیری از کشته شدن افراد ، ترجیح می دهند مشکل فعلی از طریق مسالمت آمیز و گفت و گو حل شود .

این در حالی است که کمیسیون انرژی در کنگره ملی لیبی کاهش میزان تولید و صادرات
نفت این کشور را به سبب بروز برخی مشکلات به شدت محکوم کرد.

کمیسیون انرژی کنگره لیبی تاکید کرد کاهش تولید نفت خسارت چند میلیاردی به کشور
وارد کرده است .

"سعد بن شراده "از اعضای این کمیسیون گفت میزان فعلی تولید نفت لیبی به کمتر از100 هزار بشکه در روز رسیده است . میانگین تولید لیبی پیش از آغاز درگیری ها اخیر روزانه بین یک و نیم تا یک و 600 هزار بشکه می رسید .
برچسب ها: زیدان ، لیبی ، نفت ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار